Det är inte bara torrt i marken på grund av torka (nästan inget regn på flera veckor), utan det verkar som jag har fått sticktorka också. Har ingen inspiration och jag vet inte vad jag vill sticka just nu. Virkar en
ruta ibland och har 10 stycken nu, men det går sakta. Har gjort hemläxan till Selbu-stickningen på Väddö = tre vantmuddar en barn-, en dam- och en herrstorlek.

Har sytt ett fodral för mina stickor och virknålar, som ska följa med till Väddö.



I brist på nya stickalster visar jag litet från min trädgård. Jag var litet ledsen tidigare att vintern gått så hårt åt mina rosor. Bl.a. min New Dawn fick jag klippa ner nästan helt och trodde inte den skulle ta sig. Men tydligen ska man inte ha för bråttom och gräva upp rosor som ser döda ut. Nu blommar den så fint och har massor med blommor och knoppar.

På framsidan har jag placerat mina krukor med övervintrade pelargoner. Jag har haft krukorna inne i mitt sovrum under vintern. När vi åkte till Toscana satte jag ut krukorna utan att först avhärda dem. När jag kom hem såg de för bedrövliga ut, men jag lät dem vara och nu börjar de blomma för fullt. Bl.a. den röda tulpanpelargonen har 23 klasar med blommor och knopp på gång samtidigt.

