Däremot är det litet trögt med juli- och augustivantarna med tema kust resp. djur, men det brukar gå bra bara jag kommer igång.
Såg en sjal-KAL på FB "All about love", som jag tyckte såg intressant ut. Mönster på Ravelry. Hade en lila härva Merci från Tedman & Kvist, som jag tyckte skulle passa. Den var trevlig att sticka och nu är den färdig och ska blockas. Så här ser den ut före blockning.
Har också virkat 2 bläckfiskar, som ska överlämnas till neonatalavdelningen på ViN. Det blev en större blå och en mindre gul, givetvis beroende på vilket bomullsgarn jag använt. Hoppas de ska glädja några för tidigt födda barn.
Idag firade vi KM:s födelsedag med kaffekalas tillsammans med släkt och vänner. Då passade jag på att inviga min Siesta Key Tee. Hade hoppats få klar kjolen som jag tänkt sy till den, men det gick lika bra med vita jeans.
Oktober ser ut att bli en bra stickmånad. Den 12 blir det en ny sticklördag med "Stickcafé i Norrköping" och den 19/20 har Kine och jag lyckats komma med på Stickeventet i Habo. Härligt att ha så mycket trevligt att se fram emot.


