Visar inlägg med etikett julfest. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett julfest. Visa alla inlägg

onsdag 12 december 2012

Lång bloggpaus

Idag träffade jag en av mina tidigare lappteknikelever och hon undrade hur jag mår, då hon inte sett något blogginlägg på länge. Jag lugnade henne och sa att egentligen mår jag ganska bra, men att det känns som om jag går på 3/4-fart och då har bloggskrivandet och bloggläsandet fått komma i andra hand. Det gav mig en tankeställare men pckså en kick, då jag tänker att det kanske finns fler som undrar varför det varit så tyst hos mig.
Kände också att det var dags att ändra header och erkänna att det är vinter nu och bara 12 dagar till jul. Bilden tog jag i söndags då jag var på promenad med Tiffany, som bodde hos oss från torsdag till söndag. Trots att det var kallt (ca -20 på morgonen) var det fantastiskt att få låna en hund i några dagar. Lutar mer och mer mot att vi nog borde skaffa en omplaceringshund som vi pratat om. Det syns att hon gillar snö.

När det gäller stickningen har det blivit mest pärlmuddar den senaste tiden. Har stickat så många par nu att det fungerar som tv-stickning och är ren avkoppling.

Håller också på med min kofta Paulie, som är mitt projekt hos Kofthäxorna och som ska vara klar till påsken 2013. Bild kommer senare.

Har några gånger under hösten deltagit i PWP:s aktiviteter. Vi har bl.a. gjort ett mycket uppskattat besök på Norrköpings skolmuseum. Det var mycket intressant och jag tog många bilder, som jag tänker visa och berätta om i ett separat inlägg. Förra tisdagen inbjöds vi pensionärer till traditionellt julbord på Philips-Whirlpool (min gamla arbetsplats) och årets första julmat är nog det som smakar bäst.
I söndags var det ju 2:a advent och även hos oss tändes adventsstaken med två ljus.

Nu kändes det riktigt roligt att skriva igen och jag tror att jag snart är tillbaka med ett nytt inlägg.
Önskar alla en bra onsdagseftermiddag/kväll!

fredag 2 december 2011

Jullunch m.m.

På torsdagen var vi 64 pensionärer som fick avnjuta ett fantastiskt julbord, när Whirlpools Pensionärsförening anordnat jullunch i företagets matsal. Hade tänkt fota det läckert uppdukade bordet, men jag kom på att ta fram kameran var all maten uppäten. 


Enligt traditionen fick alla en lott oxh ett stort antal julklappar lottades ut. Blev jätteglad när mitt nummer 100 ropades upp och jag fick hämta ett fint inslaget paket.


Paketet innehöll en Ljusdekor Bjuv i vit smide med 1 klart och 1 rött glas för värmeljus. Den är 34 cm hög och mycket dekorativ.


Visst är det underbart med snälla grannar och för en stund sedan fick vi ett fat med  4 nybakade saffransbullar. Kommer att bli jättegott till kaffet. 


Önskar alla en trevlig 2:a advent!

lördag 19 december 2009

Vintern är här

Här har vi haft vinter i flera dagar och snön ligger fortfarande vit och fin. Just nu är det -7 och eftersom det inte blåser var det ganska skönt på hundpromenaden. Har plockat fram halkskydden, som jag skulle behövt ha på mig häromdagen. Hade tur i oturen när jag halkade på en isfläck och det hjälpte inte med stöd av KM:s rollator, utan jag föll raklång på rygg. En förbipasserande hundägare hjälpte mig upp. Fick ont i ryggen, men höften klarade sig tack och lov. Skulle ha varit förfärligt om höftkulan hoppat ur led. Idag hade jag kameran med och det blev en liten vinterbild.


Idag var det en del att sy på Johannas julkalender och så här ser resultatet ut efter dagens moment. Ska det bli en liten väska kanske? Vi får se om ytterligare några dagar.


Har stickat en sjal, Kate Flaggs Multnomah i Drops Delight. Ett underbart garn att sticka med och passande till den här sjalen.


I torsdags var det julgröt på Vetekornet, men eftersom det kolliderade med julfesten på Granens Aktivitetscenter, valde jag att följa med KM till Granen. Mycket trevligt ordnat med glögg, skinksmörgås, julgröt, kaffe och kaka. Levande underhållning med julmusik, som avslutades med allsång av kända julsånger.