Kände också att det var dags att ändra header och erkänna att det är vinter nu och bara 12 dagar till jul. Bilden tog jag i söndags då jag var på promenad med Tiffany, som bodde hos oss från torsdag till söndag. Trots att det var kallt (ca -20 på morgonen) var det fantastiskt att få låna en hund i några dagar. Lutar mer och mer mot att vi nog borde skaffa en omplaceringshund som vi pratat om. Det syns att hon gillar snö.
När det gäller stickningen har det blivit mest pärlmuddar den senaste tiden. Har stickat så många par nu att det fungerar som tv-stickning och är ren avkoppling.
Håller också på med min kofta Paulie, som är mitt projekt hos Kofthäxorna och som ska vara klar till påsken 2013. Bild kommer senare.
Har några gånger under hösten deltagit i PWP:s aktiviteter. Vi har bl.a. gjort ett mycket uppskattat besök på Norrköpings skolmuseum. Det var mycket intressant och jag tog många bilder, som jag tänker visa och berätta om i ett separat inlägg. Förra tisdagen inbjöds vi pensionärer till traditionellt julbord på Philips-Whirlpool (min gamla arbetsplats) och årets första julmat är nog det som smakar bäst.
I söndags var det ju 2:a advent och även hos oss tändes adventsstaken med två ljus.
Nu kändes det riktigt roligt att skriva igen och jag tror att jag snart är tillbaka med ett nytt inlägg.
Önskar alla en bra onsdagseftermiddag/kväll!