Fredagen den 15 började mitt födelsedagsfirande med besök av blomstervännen A-M, som var förhindrad att komma på lördagen och överlämnade en jättefin bollkryss. Vi fick en trevlig och skön kaffestund på altanen.
Jag hade ju varit mycket fundersam om jag skulle fira min födelsedag, men bestämde att jag ville bjuda in vännerna till ett "invigningsmingel" och samtidigt visa den nya lägenheten. Gjorde i ordning snittar med lax, räkor och skinka/melon, ett stort fat med grönsaker och ett fat med meloner, nektariner, plommon och vindruvor. En härlig tårta med hallon och blåbär, som jag beställt på Nelins konditori (som jag ser tvärs över gatan från mitt köksfönster). Vi kunde sitta på altanen i solen mesta tiden trots att det kom några regnstänk. Totalt var vi 16 personer och jag uppvaktades med blommor i mängd.
Jubilaren själv
Några av gästerna
Litet av blomsterprakten
På söndagen fortsatte firandet, då min bror och svägerska kom från Stockholm och bjöd på en läcker lunch på Knäppingen.
På eftermiddagen visste jag att det var stickcafé på Vetekornet (som är granne med mitt nya boende) och passade på att bjuda in damerna på litet frukt och dricka.
Sju av mina stickvänner på altanen utan stickning den här gången.
Ja det här var litet om vad har hänt här. Kan bara som avslutning tala om att sticklusten håller på att komma tillbaka och jag har satt igång med Surry Hills cardigan av Maria Magnusson. Kommer att passa till min "kapselgarderob" för höst/vinter.
Det blev ett långt inlägg och ganska struligt att få ihop text och bilder, så nu är det nog sovdags snart. En ny vecka i morgon, som börjar med ett tandläkarbesök, där jag ska ta bort en tand. Inget jag ser fram emot.













