onsdag 16 juli 2008

Pomatomus klara

Så har ytterligare ett par sockor, julisockorna Pomatomus, blivit klara. Ville sticka dem i enfärgat garn och helst från mitt garnlager, så valet föll på ett gult Indiecita-garn. Kanske inte det allra bästa garnet att sticka det här mönstret i, då garnet lätt delade sig. De är jättesköna på foten, så jag är nöjd med slutresultatet. Det här blev par nummer 15 i utmaningen (24 par under 2008) från mina stickvänner i Canada.










For T & J: Please add another pair to my tally. Thank you.

Stickar vidare på min FLS och hoppas den ska bli klar innan OS startar. Har anmält mig till Stickameras OS-stickning och har planer på att sticka en scarf Argosy i Noro sockgarn. Ska också försöka komma igång med tvåändsstickningen. Kine var snäll och visade mig grunderna igår, då vi tillsammans med Ella satt och stickade på min altan. Testade en gång på 70/80-talet, men har haft svårt att komma igång nu. Får träna litet först och sedan ska det bli ett par vantar. Har litet växtfärgat garn sedan tidigare och tänkte använda upp det.

10 kommentarer:

  1. Toppenfina och så mjuka!Tack för stickstunden och den goda pajen till kaffet!!Kram/Ella.

    SvaraRadera
  2. Thanks for the line of English!! I'll update your tally.
    Love them!!

    SvaraRadera
  3. Your socks look great! I really like my Pomotomus socks but all that k1, p1 was too much for me.

    SvaraRadera
  4. Jo - nog är det skillnad på dina och mina Pomatomus, jag stickade bara mönster på skaftet! Dina blev urläckra! Tack för fikat också, trevlig stund vi hade!
    Like j. said: all that k1,p1 was too much for me!/Stick-Kine

    SvaraRadera
  5. Så fina dina julisockor blev. Har stickat om första skaftet igen men jag fixar bara inte övergången vid hälen. Tror jag lägger ner det arbetet. Det finns roligare saker att gjöra. Må gott och ha en fin helg.

    SvaraRadera
  6. Jag håller med om att det var litet knepigt när man skulle börja sticka mönstret efter hälen. Har stickat en del sjalar med spetsmönster och det kanske underlättade för mig.

    Om man inte trivs med en stickning ska man absolut strunta i den. Stickning ska vara roligt.

    SvaraRadera
  7. Absolutly.Nobody knows what you´re
    knitting.It must be fun and healthy to knit.Hello T & J!
    Sticka lugnt.Metta./Ella.(igen)

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Jättesnygga sockar, en fråga bara... på Chart B är det meningen att man ska sticka "left edge" i hålet som bildas i "right edge" eller hur är det tänkt?
    Försöker förstå för att jag vill också ha sånna fina sockar... //Emms

    SvaraRadera