fredag 2 december 2011

Jullunch m.m.

På torsdagen var vi 64 pensionärer som fick avnjuta ett fantastiskt julbord, när Whirlpools Pensionärsförening anordnat jullunch i företagets matsal. Hade tänkt fota det läckert uppdukade bordet, men jag kom på att ta fram kameran var all maten uppäten. 


Enligt traditionen fick alla en lott oxh ett stort antal julklappar lottades ut. Blev jätteglad när mitt nummer 100 ropades upp och jag fick hämta ett fint inslaget paket.


Paketet innehöll en Ljusdekor Bjuv i vit smide med 1 klart och 1 rött glas för värmeljus. Den är 34 cm hög och mycket dekorativ.


Visst är det underbart med snälla grannar och för en stund sedan fick vi ett fat med  4 nybakade saffransbullar. Kommer att bli jättegott till kaffet. 


Önskar alla en trevlig 2:a advent!

8 kommentarer:

  1. Vad trevligt att ni både fick mat och vinst! Fin vinst var det ju också. Roligt att höra från dig, det blir inte så ofta nu. Hoppas allt är bra med dig och din make.
    Kram från Mona

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt fin ljusstake! :)

    SvaraRadera
  3. Så gott och trevligt med julbord. Vi ska äta julbord med jobbet på fredag. Det första julbordet är ju så väldigt gott (sen kan det i och för sig gå lite inflation i det...)

    Vilken tur du hade med lotteriet! En ljusstake gör sig ju verkligen så häri mörkret nu. Jag tycker också att det är så mysigt att tända ljus nu på kvällarna. Jag var nyss och tände en lykta vid ytterdörren. Tänkte det skulle se lite mysigt ut när Magnus kommer hem snart :)

    Att grannarna är trevliga beror säkert en hel del på att ni själva inte är så dumma, tror du inte det :)
    Bullarna ser väldigt mumsiga ut, så det kommer säkert bli fint till kvällskaffet :)
    Kramar Marita

    SvaraRadera
  4. åh va sugen jag blev på julbord och vilken fin paket du fick

    SvaraRadera
  5. Vilken fin ljuslykta du vann.

    SvaraRadera
  6. V akul att bli bjuden på julmat!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag snubblade nyss över din superfina blogg och tror att du kanske uppskattar ett tips på ett nystartat community för handarbete.

    Det heter ”mitt handarbete” och är en fristående sida till Hemmets Journal.
    Här kan du följa andras pågående handarbetsprojekt och även lägga upp och tipsa om dina egna alster. Så finns ett forum som är super om du vill sprida info om stick/virk/sykvällar och liknande.
    Sidan blir också en naturlig plats att blogga på om man vill ha läsare som är där för samma sak som du, alltså handarbete!

    Hoppas du hittar dit! Välkommen!

    Liza,
    www.hemmetsjournal.se/handarbete

    SvaraRadera