onsdag 12 december 2012

Lång bloggpaus

Idag träffade jag en av mina tidigare lappteknikelever och hon undrade hur jag mår, då hon inte sett något blogginlägg på länge. Jag lugnade henne och sa att egentligen mår jag ganska bra, men att det känns som om jag går på 3/4-fart och då har bloggskrivandet och bloggläsandet fått komma i andra hand. Det gav mig en tankeställare men pckså en kick, då jag tänker att det kanske finns fler som undrar varför det varit så tyst hos mig.
Kände också att det var dags att ändra header och erkänna att det är vinter nu och bara 12 dagar till jul. Bilden tog jag i söndags då jag var på promenad med Tiffany, som bodde hos oss från torsdag till söndag. Trots att det var kallt (ca -20 på morgonen) var det fantastiskt att få låna en hund i några dagar. Lutar mer och mer mot att vi nog borde skaffa en omplaceringshund som vi pratat om. Det syns att hon gillar snö.

När det gäller stickningen har det blivit mest pärlmuddar den senaste tiden. Har stickat så många par nu att det fungerar som tv-stickning och är ren avkoppling.

Håller också på med min kofta Paulie, som är mitt projekt hos Kofthäxorna och som ska vara klar till påsken 2013. Bild kommer senare.

Har några gånger under hösten deltagit i PWP:s aktiviteter. Vi har bl.a. gjort ett mycket uppskattat besök på Norrköpings skolmuseum. Det var mycket intressant och jag tog många bilder, som jag tänker visa och berätta om i ett separat inlägg. Förra tisdagen inbjöds vi pensionärer till traditionellt julbord på Philips-Whirlpool (min gamla arbetsplats) och årets första julmat är nog det som smakar bäst.
I söndags var det ju 2:a advent och även hos oss tändes adventsstaken med två ljus.

Nu kändes det riktigt roligt att skriva igen och jag tror att jag snart är tillbaka med ett nytt inlägg.
Önskar alla en bra onsdagseftermiddag/kväll!

6 kommentarer:

  1. Jag brukar säga att det är lätt vanebildande att sticka pärlmuddar. man vill göra en till och en till med olika mönster.

    SvaraRadera
  2. Visst är det så ....jag har undrat vad som hänt! Nu blir jag lugn - allt är bra med dig!

    Vilken gosing Tiffany verkar vara. Omtänksamt att ta hand om en omplaceringshund.

    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  3. Alltid välkommet med inlägg om livet och våra favoritintressen.Muddarna är verkligen trevliga att bära så här i vintertid.Själv stickar jag sockar i julklapp just nu men efter jul skall jag nog börja med något mindre hemligt.Jag önskar dig en skön ny vecka.
    Ulla i snöiga vita och vackra Kalix

    SvaraRadera
  4. Så roligt att någon frågar efter hur det är. Vill önska er en God Jul och Gott Nytt År!

    SvaraRadera