tisdag 9 juli 2013

Stickning i Söderköping

I eftermiddags styrde Laban och jag färden till Söderköping för en liten prat- och stickstund med vännen Marita. Vädret var underbart och kaffe med våffla smakade mycket bra på Gilleskullens café, som för min del var en trevlig bekantskap. Underbar atmosfär i närheten av väderkvarnen.



Mycket hade vi att prata om, då vi inte ses så ofta, men några varv blev stickade respektive virkade. Jag stickar på en Siesta Key Tee i beige och brun lin. Jag inspirerdes att sticka den när jag såg den som Marita teststickat.  Design Maria Olsson, som också startat en svensk KAL på Ravelry, där jag deltar. Är väl inte helt nöjd med att sticka i lin, då maskorna blir ojämna, men jag hoppas kunna fixa det genom att blöta den när den är klar.  Har kommit till midjan och ska börja med ökningarna.


Tack Marita för ditt spontana sms igår, vilket gjorde att vi snabbt kunde ordna en mycket trevlig träff. Hoppas vi snart ses igen!

3 kommentarer:

  1. TACK själv Metta! Det var jätteroligt att kunna ses över en våffla och kopp kaffe! Och spännande att få träffa din lilla Laban som var så söt och snäll:)
    Vi hörs och syns!

    SvaraRadera
  2. Ser väldigt fin ut! Fast jag vet inte vad en Siesta Key Tee är för något. Trevligt att Laban fick följa med. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker din Siesta key ser jättefin ut. Och jag tror att linmaskorna jämnar till sig. Annars tycker jag att det är helt ok med ojämna linmaskor ;-)

    SvaraRadera