söndag 11 augusti 2013

Mycket att visa

Även om jag inte varit så flitig att uppdatera bloggen, så har jag inte legat på latsidan när det gäller stickandet. Mina junivantar i Vottealong 213 med tema blomster blev så här


Däremot är det litet trögt med juli- och augustivantarna med tema kust resp. djur, men det brukar gå bra bara jag kommer igång. 
Såg en sjal-KAL på FB "All about love", som jag tyckte såg intressant ut. Mönster på Ravelry. Hade en lila härva Merci från Tedman & Kvist, som jag tyckte skulle passa. Den var trevlig att sticka och nu är den färdig och ska blockas. Så här ser den ut före blockning.

Har också virkat 2 bläckfiskar, som ska överlämnas till neonatalavdelningen på ViN. Det blev en större blå och en mindre gul, givetvis beroende på vilket bomullsgarn jag använt. Hoppas de ska glädja några för tidigt födda barn.

Idag firade vi KM:s födelsedag med kaffekalas tillsammans med släkt och vänner. Då passade jag på att inviga min Siesta Key Tee. Hade hoppats få klar kjolen som jag tänkt sy till den, men det gick lika bra med vita jeans.

Oktober ser ut att bli en bra stickmånad. Den 12 blir det en ny sticklördag med "Stickcafé i Norrköping" och den 19/20 har Kine och jag lyckats komma med på Stickeventet i Habo. Härligt att ha så mycket trevligt att se fram emot.

6 kommentarer:

  1. HURRA!!!! vi ses i Habo *glädjeskutt*
    åh, va fina alster du knåpat ihop!
    kramar o kärlek

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du stickat under sommaren. Din Siesta Key Tee såg jag på Ravelry i går och blev så inspirerad :). Jag var försent ute tyvärr för Stickeventet i Habo, synd.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du gjort i sommar! Jumpern blev ju precis lagom också!

    SvaraRadera
  4. Toppen är jättefin. Vantarna också för den delen. Hur hittar man och eventuellt anmäler sig till Habo? Låter så trevligt!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina saker du gjort. Till Habo kunde jag inte ens försöka komma med för det är samma helg som vi åker på branschens egen garnmässa i Örebro. Till SMHI hoppas jag få komma.

    SvaraRadera
  6. Jösses vad du har legat i! Du har verkligen fått mycket avmaskat!
    Dina junivantar är ju såå vackra! och även din Siesta Key Tee, den såg jag ju på rikigt när vi träffades och ditt garnval tycker jag är perfekt snyggt!
    De små bläckfiskarna är jättegulliga och jag är säker på att mottagarna kommer att bli kära i dem också :) Sjalar kan man nog inte få för många av (jag hoppas det i alla fall...) den kommer att värma dig skönt i höst :)
    Jag kommer jättegärna med på stickträffen i oktober. Det är inget annat jag vet nu i alla fall som ligger där. Tack snälla för att du bjuder med mig!
    Kram Marita

    SvaraRadera