onsdag 8 februari 2012

Onsdag vecka 6

Konstaterar att det redan hunnit bli onsdag eftermiddag. Usch så tiden rinner iväg. I måndags var jag med KM hos fotvården på hans vårdcentral och eftersom han är bättre i ryggen gick det bra för mig att skjutsa honom så vi inte behövde ta färdtjänsten. I tisdags var jag på läkarbesök på min vårdcentral. Tyvärr har man ändrat system  där och delat upp patienterna efter födelsedatum och nu jag får inte längre behålla "min" läkare. Inget kul tycker jag, men den här gången hade jag tur då han fått ett återbud och jag fick jag komma direkt. Jag får hoppas på ett återbud nästa gång jag behöver läkarhjälp. Han förstod mycket väl att saknaden efter Theddy påverkat att medicinen inte haft full effekt. Han säger att jag ska fortsätta medicineringen och så får vi hoppas på en fortsatt  positiv reaktion.

Idag var det dags för ett besök på Vrinnevisjukhuset. Jag skulle till drop in-röntgen för att röntga höger höft. Först trodde jag att man skrivit fel på kallelsen, eftersom jag opererade vänster höft 2009, men det gällde uppföljning efter 10 år av höger höft som opererades 2002. Någon röntgen blev det inte eftersom man stängt drop in redan kl 11, trots att det skulle vara öppet till 15. Kunde inte riktigt behärska min ilska, men fick förklaringen att man fått in många halkskador och bilkrockar under förmiddagen och att jag får komma tillbaka nästa vecka, om jag inte ville sitta och vänta 2-3 timmar. Tyvärr kan jag inte lämna KM ensam så många timmar, utan det blir att snällt finna sig i att göra ett nytt försök på tisdag när KM är på Granen.

Det positiva just nu är att mina hund-vantar är färdiga och här kommer bild på både fram- och baksidor. Tycker jättemycket om dem och har stickat dem till minne av Theddy. Tack Frisky Frog för det härliga mönstret!


Lovade också bild på den gamla filten (över 70 år) med mormorsrutor, som nu "restaurerats" och ligger i en av våra fåtöljer. En närbild visar färgerna litet bättre.




Dags att fixa litet mat, så jag önskar mina läsare en trevlig onsdagskväll!

9 kommentarer:

  1. Söta vantar! Kul att de inte är helt lika utan att det är två olika hundraser på vantarna. Kämpa på! Kram

    SvaraRadera
  2. Vantarna är jättefina! Synd när man inte får behålla den läkare man haft förut. Bra att återanvända saker! Det är ju väldigt inne nu med mormorsrutor!!

    SvaraRadera
  3. Så fina vantar! Förstår att saknaden efter Teddy är stor då du inte har nån annan hund heller! Hoppas medicinen börjar hjälpa bäättre snart!

    SvaraRadera
  4. Vet du att när jag såg bilden på vantarna tänkte jag direkt på Theddy. Så jag förstår att de kommer att bli en favorit. Har hon gjort mönstret till dig? De är verkligen jättefina och så fina i fägen också.
    Trist det där med stängning på röntken, det ställer ju till det för många och är så förargligt.
    Det där med läkaren tycker jag låter konstigt, vi fick ju välja läkare här, fick inte ni göra det?
    Jag valde en som jag hört var bra, men när jag varit vid honom några gånger är jag väldigt tveksam. Tur jag inte behöver gå så ofta. Men kan du inte begära att få gå kvar vid din läkare? Jag menar om du nu börjat vid honom och inte är klar och han kan ju dig och vet hur du har det.
    Hoppas det löser sig.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka jättefina vantar! Jättehärligt mönster och vitt och grått är så fint tillsammans!
    Pläden i mormorsrutor är också jättevacker och så kul att ha den som minne! Vilken tur att du gjorde i ordning den, så att du kan ha den framme att njuta av :)
    Jätteroligt att höra att din man känner sig bättre i ryggen och att ni kunde åka själva. Det förstår jag att ni uppskattar.
    Men himla trist det där med din röntgen som inte blev av när du hade tagit dig dit och allt. Det är ju inte så bara för dig att ta dig iväg, så det är helt förståeligt att du blev lite less på det...
    Kul med en ny mobil! Man behöver ju ha lite "leksaker".
    Det piggar upp :)
    Kram! Jag hoppas också på fint väder snart! Och MYCKET sol :)

    SvaraRadera
  6. Det är så trist att behöva byta läkare stup i kvarten....jag har aldrig haft samma läkare någon gång fastän jag går till samma vårdcentral varje gång.....
    Trist detta med röntgentrasslet. Förstår att det är "bökigt" att planera så att tiden passar för dig.

    Så vacker pläd och det måste vara jätteroligt att ha en sådan gammal raritet i sitt ägo.

    förstår att du saknar kära vovven. Husdjur lämnar djupa tassavtryck efter sig i ens själ.

    Tack snälla du för rösten. Det är kul att ha gått till final.

    SvaraRadera
  7. Vilka fina vantar! Ja, sjukvården är som den är här....men kan du inte begära att få byta tillbaks till din gamla läkare. Vi har ju vårdval. Så syns vi väl på Syfestivalen!

    SvaraRadera
  8. Hej igen, Hoppas du inte blev förnärmad över att jag tyckte att det var olika hundraser på vantarna. Hade visst lite trötta ögon igår. Förstår att det tar tid att komma över saknaden efter en fin hundvän. Trevlig att göra ett par vantar som minne. Tänker på dig.
    Ha en bra ny dag!
    På min dator står det att det är -10 nu. Igår fick vi en massa snö. Det är fantastiskt vackert när man tittar ut. Jag gillar att vi äntligen fått vinter.
    Hälsningar Gunilla

    SvaraRadera
  9. Hej
    vilka underbara vantar! Så fint stickade och mönstret är ju toppen!
    En så mormorsfilt har jag också! Den kommer fram varje sommar till min trädgårdsmöbel- den är ju toppmodern- har inte tänkt på det ... färgerna är väldigt lika din filt...men jag vet inte hur gammal den är - i min ägo har den varit i 38 år...hur det du att din filt är 70? Det är kul med historia bakom textila ting.

    SvaraRadera