tisdag 9 augusti 2011

En trött hund

I morse klockan 7.50 avlämnade jag Theddy hos veterinärerna på Norsholms Djursjukhus. Han skulle sövas, röntgas och så skulle man ta bort den sjuka vävnaden i underkäken. Jag visste att han var i goda händer och kunde åka hem och vänta på besked. Det blev en jobbig och nervös dag. KM var på Granen, så jag var ensam och passade på att lyssna på ett Sommar i P1-program som jag missat. Försökte sticka några varv på mina 2-ändsstickade muddar. Klockan 16.15 ringde veterinären och berättade att Theddy höll på att vakna och att jag fick hämta honom. Allt hade gått bra och nu skulle ett vävnadsprov skickas för analys. Theddy var givetvis glad att se, men så trött. Nu har han sovit hela kvällen och inte ens skällt på hemtjänsten. När jag letade efter honom, hade han placerat sig sovande i vardagsrumssoffan, där han aldrig brukar vara. Eftrsom han såg så avslappnad ut fick han ligga kvar. Nu sover han som vanligt under min säng och jag hoppas han känner sig bättre i morgon. Han ska fortfarande få antibiotika och smärtstillande.

Tack för alla tummar, tår och tassar som hållits! Ni får gärna fortsätta ett tag till, tills vi får som vi hoppas ett positivt besked.



6 kommentarer:

  1. Så skönt Metta att du i allafall har fått tillbaka honom hem nu! Jag har tänkt på dig och hur det har gått med Theddy. Hoppas nu att det är ett positivt besked ni får.
    Så söt han är när han ligger där ihoprullad i soffan:)
    Jag förstår att du inte hade hjärta att ta bort honom därifrån. Jag hade också låtit honom ligga kvar :)
    Vet du, jag har varje gång jag sett honom på bild tänkt att han ser ut som Milou, Tintins hund :)
    Kram och godnatt!

    SvaraRadera
  2. Lilla skrutten så han fått gå igenom idag. Hoppas allt gick vägen nu och att han blir helt återställd snart.
    Ska fortsätta hållar tummarna för att proverna visar nått gott.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag ska fortsätta hålla tummar och tår, jag lovar! Håller med MArita haen ser faktiskt ut som Milou! För Aya gick det bra hos veterinären, knölen var ingen tumör utan en svullen lymfkörtel, ingen feber och pigg så vi skulle avvakta och se.

    SvaraRadera
  4. Hoppas Theddy är piggare idag och att allt blir bra igen.
    Kram till er alla!!!

    SvaraRadera
  5. Lille vännen då.... Hoppas att provbeskedet blir positivt. Tycker också att han är lite lik Milou faktiskt....

    SvaraRadera
  6. Hoppas gör vi alla! Du ska se att det går bra. Nu får du ta det lugnt och vänta på besked. Kram

    SvaraRadera