måndag 17 januari 2011

Måndagsfunderingar

Den här dagen började med väntan på färdtjänsten, som skulle ta KM och mig till Ögonkliniken på Vrinnevisjukhuset. Han har grön starr (glaukom) och måste göra regelbundna undersökningar av trycket . Trycket var bra och det är bara att fortsätta med tre olika sorter droppar morgon och kväll. Både resan dit och hem gick bra, men tog nästan 4 timmar med väntetider. När jag kan köra själv och skjutsa KM, tar ett sådant besök med restider max 2 timmar. Jag hade tänkt gå på eftermiddagens stickcafé, men kände att jag förbrukat all energi och fick ringa återbud.

I morgon ska jag få fortsätta med vattengympan, som jag fått göra uppehåll med sedan handskadan. Det ska bli jätteskönt.

Idag har Kine och jag bestämt att vi ska åka till Stickas årsmöte i samband med Syfestivalen den 19 februari. Ser fram emot att träffa många av mina stickvänner och få ny inspiration till kommande projekt. För dagen håller jag på med tredje paret Lovikkavantar, en beställning som skulle varit levererad före jul, men som jag först nu kan klara att sticka. Parallellt fortsätter jag sticka på mina Sunday Swing sockor.

2 kommentarer:

  1. Om det fungerar för mig tänkte jag också försöka komma dit den 19 februari. Åh det skulle vara så kul att få träffas.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du också tycker om tröjan. Jag hoppas att den ska bli så där fin som jag vill.
    Jag förstår om du är trött på all snön nu, jag tycker också att vi har sett nog av den nu... Skönt att snön har smält av från taken i alla fall. Våren kommer nog vartefter ska du se :-)

    SvaraRadera