söndag 23 januari 2011

Söndag kväll

Så har det snart gått en vecka igen sedan jag skrev på bloggen. Förstår som vanligt inte vart tiden tar vägen, men det har varit besök både hos ögonläkaren och fotvården med KM och för min del vattengympa i tisdags och stickcafé i torsdags. Fredagen innebar matinköp och apoteksbesök, så då försvann den dagen. Känner att min energi bara räcker till en aktivitet per dag utöver matlagning och stickning, som jag håller på med trots att det sticker i fingrarna hela tiden. Nu har jag fått en tid hos ortopeden som opererade min hand på onsdag för att höra vad han säger. Det är förmodligen karpaltunnelsyndrom, som blockerar mediannerven och påverkar att jag inte har någon känsel i fingrarna. Det värsta är att jag känner av problemet också i vänster hand och blir allmänt fumlig och har lätt att tappa saker.

Som tur är kan jag sticka litet varje dag och mina Sunday Swing Socks är nu färdiga. Nu försöker jag bestämma vad nästa projekt med garn från min stash ska bli. Först ska jag sticka färdigt de tre par Lovikka, som är beställda och där jag bara har tummarna kvar att sticka.





Håller ett öga på handbollsmatchen, där det glädjande står 26 - 23 till Sverige just nu. Efter matchen ska jag titta på Morden i Midsommer.

5 kommentarer:

  1. Vilket kul mönster på sockorna.
    Det där karpaltunnelsyndromet hade min chefs fru och opererade båda händerna. Det gick fort och läkte bra och snabbt. Hoppas du slipper vänta om det är det som är felet så du slipper det där i händerna.

    SvaraRadera
  2. Om det är nån tröst så hade min mamma det där och opererades i bägge händer och hon stickade som aldrig förr efter operationerna!

    SvaraRadera
  3. Grattis du vann min utlottning! Kika in hos mig så jag kan skicka din vinst.

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten hos Cina!!
    Hoppas att det snart löser sig med dina händer.

    SvaraRadera