onsdag 12 januari 2011

Årets första inlägg

Fattar inte riktigt att det redan är den 12 januari idag. Tiden springer ifrån mig och jag hinner inte ikapp den. Ja, det är den känslan jag har. Den här vintern har jag upplevt som ovanligt jobbig. Det började ju med handskadan den 6 november och därefter följde det eviga snöandet och skottandet, som aldrig tycks ta slut. Ca 1 dm i morse igen.

Nu har jag äntligen börjat att sticka litet igen. Det känns underbart, trots att fingrarna (på båda händerna) domnar hela tiden. Jag har verkligen saknat det. Nästa steg är att prova köra bil igen, men idag var det för mycket snö. Får ta det litet försiktigt i början, eftersom jag har manuell växellåda. Det är otroligt hur låst man blir, när man är van att köra själv. KM har fått använda sig av färdtjänst och det fungerar för det mesta. Investerade i en "dramaten", så jag har passat på att handla på hemvägen, när jag har åkt till centrum med spårvagn/buss. För att inte tala om hur mycket sopor som ska till återvinning det blir på två månader. Min bror och svägerska besökte oss under trettonhelgen och då passade vi på att åka iväg med ett stort lass till containrarna.

Idag har jag stickat färdigt pärlmuddarna jag började på i höstas. De är stickade i Indiecita färg 207 med guldbruna pärlor Gütermann Rocailles 9/0. Har också plockat fram ett gammalt UFO påbörjat i maj 2009. Det är Mystic Air Lace Shawl i Drops Kid Mohair. Hittar tyvärr inte alla mönsterdelar, så det kanske inte blir någon fortsättning på den stickningen.



Har gått med i en Ravelry-grupp 12in2011 , som jag tror passar mig.



Det är tänkt att jag ska sticka från min stash och sticka 12 projekt under 2011. Jag ska ta fram beskrivningar till 12 saker jag vill göra och matcha med garn från mitt förråd. Ska bli kul att se om jag lyckas.

5 kommentarer:

  1. Skönt att det börjar vända till det bättre för dig. Men jag förstår att vintern varit väldigt jobbig med all snö och bruten handled.
    Vilka fina pulsvärmare du gjort. Jag har ännu det kvar att sticka med pärlor. Jag har köpt pärlor men inte provat ännu, men jag tycker det är så fint.
    Håller tummarna för att det inte snöar så mycket mer över dig denna vinter.

    SvaraRadera
  2. Är också lite sugen på 12in2011 men har inte anmält mig än. Skönt att du kan sticka lite igen, muddarna är fina och värmer säkert gott. Hoppas att det kommer att fungera med bilkörningen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så kul att du kan sticka igen! En dramaten kan aldrig vara fel! Jag har ju alltid bilen när jag handlar, det är en mil till affären men skulle jag måsta gå och konka varorna tror jag jag skulle bli knäpp!

    SvaraRadera
  4. Vad fina dina muddar blev! Förstår att det är jobbigt när vardagen inte fungerar som vanligt.
    12in2011 är en väldigt bra grupp. Det är ju väldigt kul att göra saker av allt fint man har i skåpet.

    SvaraRadera
  5. Har sett dina fina muddar! Skönt att du är "igång" lite igen. Funderar också på 12in2011, ska kolla in vad jag har i gömmorna!Kram, Kine

    SvaraRadera