fredag 31 december 2010

Nyår 2011

Ja, så har det blivit nyårsafton 2010. Solen skiner och det är mycket vackert när jag tittar ut genom fönstret och ser all snö som fortfarande ligger kvar. Skönt att det inte snöar längre. Har varit jobbigt med all snöskottning, då jag inte kunnat göra så mycket själv utan fått förlita mig på vänliga grannar som hjälpt mig. Det blir en lugn nyårsafton för KM och mig. Värre blir det för Theddy av allt smällande och fyrverkerier. Han är inte direkt rädd utan skäller alldeles våldsamt när det smäller.

Tyvärr blev väl inte slutet av 2010 som jag hoppats. Ingen stickning på sju veckor är mer än vad jag klarar. I tisdags tog jag i alla fall fram min uppifrån-och-ner-kofta och stickade den färdig med ganska stor möda. Fingrarna har ingen känsel ännu och det var svårt att få dem att lyda. Envis som jag är stickade jag ärmarna färdiga och igår sydde jag i knapparna. Måste erkänna att jag är mycket nöjd med den och att den blev precis som jag tänkt mig. Gillar färgerna och nu gäller det bara att fålla upp de grå byxorna som jag har tänkt ska passa till.



Jag hoppas verkligen att jag ska komma igång med stickandet igen och tycka att det är roligt. Det är ju mitt sätt att koppla av och samla nya krafter. Just nu känns det bara jobbigt. Jag har ingen värk, men fingrarna domnar och det sticker i fingertopparna hela tiden. Försöker ha positiva tankar och hoppas det snart blir bättre.

Vill önska alla mina stickvänner och bloggläsare ett gott slut på 2010 och

ETT RIKTIGT GOTT NYTT STICKÅR 2011

8 kommentarer:

  1. Den koftan var väl värd att kämpa klart trots elände med domningarna. Så fin och härliga färger du valt. Du kommer att bli så snygg i den.
    Gott Nytt År önskar jag dig också, hoppas det inte smäller för mycket nu bara.

    SvaraRadera
  2. Den blev jättefin din kofta! Jag hoppas att du blir bra så du får tillbaks din glädje med stickandet, det är ju bedrövligt att inte kunna koppla av på sitt vanliga sätt. Hoppas att ni får en trevlig nyårsafton, och att det inte smäller för mycket.

    SvaraRadera
  3. Önskar dig ett gott nytt 2011 med hel hand och mycket stickande. Vore kul om vi kunde ses igen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Önskar dig verkligen ett riktigt gott nytt år.

    SvaraRadera
  5. Koftan blev jättefin.
    Önskar dig och de dina ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt År! Koftan blev ju härligt, hoppas få se den snart!

    SvaraRadera
  7. Gott nytt år! Fast lite i efterskott...

    SvaraRadera
  8. Mycket fin kofta. Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig.

    SvaraRadera