onsdag 3 november 2010

Nya stickböcker

Det har blivit påfyllning i min stickbokhylla och det är alltid lika roligt och spännande när det kommer bokpaket.



Jag blev så glad i somras när jag fick höra att Dalarnas Museum skulle ge ut en nytryckning av boken "Tvåändsstickat". Min första tanke var att den måste jag bara ha och nu finns den i min bokhylla. En annan bok som fanns på min önskelista var "Brave New Knits" av Julie Turjoman. Boken innehåller 26 projekt och personligheter från The Knitting Blogosphere. Vad sägs om "The Orchid Thief Shawlette" designad av Ysolda. Den vill jag sticka, men inte just nu, då många andra projekt måste bli färdiga först. När jag la en beställning hos Adlibris fick "Stickmönster på Öland" av Maria Leimar följa med. Den innehåller mycken inspiration till ny vantstickning.

1 kommentar: