onsdag 3 november 2010

Avrapportering

Igår när jag deltog på Online Stickcafé valde jag att sticka något som var litet enklare för att kunna följa det som skrevs. Det blev en ribbstickad mössa i svart med petrolgröna ränder. Den ska tillsammans med övriga värmande plagg, som vi stickar på vårt stickcafé Vetekornet, överlämnas till Föreningen Omsorgsjul För Hemlösa i Norrköping i december. Det är 3:e året i rad som vi stickar bl.a. vantar, halvvantar och halsdukar till de hemlösa.



Det har hänt en del på min uppifrån-och-ner-kofta. Själva "kroppen" är färdigstickad och jag försöker sticka båda ärmarna samtidigt för att se hur långt garnet räcker och hur mycket jag måste köpa till. Trodde att jag hade grå pärlemorknappar som skulle passa till, men tyvärr hittade jag bara 3 stycken, så det blir att gå på knappjakt. På bilden kan man tro att det är en barnkofta, men den är stickad till mig själv.



Jag har ännu inte "hunnit" lägga in det nya kameraprogrammet för att överföra mina foton till datorn. Nu har jag kommit på hur jag kan lösa det tillfälligt. Jag tar foton med den nya kameran, flyttar över minnes-kortet till den gamla kameran och gör överföringen . Det funkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar