tisdag 16 november 2010

Ingen UFO-stickning just nu

Ja, all stickning överhuvudtaget ligger nere, då det är omöjligt med handen i paket. Har nog inte fattat tidigare hur beroende jag är av min högerhand. För att fördriva tiden tänkte jag lösa ett korsord, men det gick inte att skriva läsbara bokstäver med vänster hand. Till eftermiddagen har jag riggat upp garnvinda och nystmaskin för att nysta några härvor jag har liggande, så att jag kan vara med på Online Stickcafé på Facebook.

Har lämnat återbud till julmarknaden på Styrstadgården. Känner att jag inte orkar vara med. Tråkigt, men inget att göra något åt. Kine och jag får göra en utflykt dit eventuelllt på lördag.

Här skiner solen just nu, men eftersom det är kallt och risk för isfläckar får jag vara försiktig och hålla mig inomhus. Längtar efter Theddy, som kommer hem på torsdag. Får besök av Lotta, vår hundcoach, på fredag. Hon ska få checka hur Theddy reagerar tillsammans med mig vid möte med andra hundar. Han var ju med om ett riktigt trauma, när han skulle skydda sin matte. Nu mår han bättre enligt KM:s brorsdotter, som tagit hand om honom sedan överfallet.

3 kommentarer:

  1. Åh det där har jag inte tänkt på, men det var bra gjort av dig att tänka på Theddy och hur han reagerar på det hela också. Hopps det inte satt för djupa spår vid honom.
    Högerhanden, ja du den skulle det vara svårt att vara utan men man kan säkert träna upp vänster en aning om man ligger i.
    Har du ingen ljudbok du kan lyssna på det är alltid trevligt.

    SvaraRadera
  2. Jag har nog tänkt att jag ska lyssna på någon av de ljudböcker jag har, men jag tror jag varit alltför splittrad och haft svårt att koncentrera mig på att lyssna.

    Theddy har alltid varit mycket vaktande och skyddande mot mig när vi varit på promenad. Jag hoppas bara att han inte blir aggressiv mot andra hundar, utan att vi kan få hjälp.

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att inte kunna vara med på marknaden som du tänkt. Men det är såklart bättre att avstå.
    Hoppas det löser sig med Theddy.
    Kul att du vill vara med i min utlottning.

    SvaraRadera