söndag 21 november 2010

Vänner

Så underbart det är att ha vänner som ställer upp när jag behöver hjälp. Har tidigare haft litet svårt att be om hjälp och också haft svårt att tacka ja när jag blivit erbjuden hjälp. Nu inser jag att jag inte måste klara allt själv. Det känns så underbart att ni finns där och era tankar, kommentarer på bloggen och Facebook värmer. Här är några av de saker mina vänner gjort för mig.


Kine överlämnade denna fina Amaryllis från mina vänner på stickcaféet och sedan åkte vi till julmarknaden på Styrstadgården, som fick klara sig utan min medverkan i år. Jag har fått skjuts till affären för att handla, jag har fått låna en ergonomisk mus och Alice Starmores nyutgivna bok Aran Knitting av en vän. Idag erbjöd L att ta med Theddy på en långpromenad och I-M undrade om hon skulle köpa hundgodis när hon handlade på Granngården. Passade perfekt, eftersom det tagit slut hemma.

Så finns I, som varit snäll och tagit hand om Theddy i 10 dagar. I fredags träffade vi hundcoachen, som upptäckte att han har några läkta sår på kroppen. Hon ansåg dock att han bör undersökas av veterinär, då det kan finnas någon underliggande infektion, eftersom han reagerar när man tar på honom. Hon fixade tid till fredag eftersom hon vet att jag har problem med transport. Jag är hos arbetsterapeuten då, men Lotta hämtar först Theddy och därefter mig vid Vrinnevisjukhuset för att besöka veterinären. Vi hoppas givetvis att det inte är något fel på honom, men först därefter vill hon ta itu med den mentala biten.

Ännu en vecka utan stickning väntar, men jag är med på Online Stickcafé på tisdag och då passar jag på att nysta ett antal garnhärvor med hjälp av garnvinda och nystmaskin. Det går ganska bra att göra med vänster hand.

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt vän-nät du har. Det är i dessa stunder de riktiga vännerna visar sig. Så var glad och ta emot allt som du kan för jag antar att du gjort likadant mot dina vänner. :)
    Hoppas det inte är nått galet med Theddy nu så ni kan starta jobbet med hundcoachen.
    Hoppas veckan blir lite lättare och att du snabbt kryar på dig igen.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du har dina vänner och försök ta emot hjälp, du har haft det alldeles för besvärligt niu!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på dig och vet precis hur det känns att knappt klara något och det man kan tar väldigt mycket längre tid än annars. Bara att få på sig kläderna..... Har en härva fint garn som väntar på att få lämnas över till dig.

    SvaraRadera
  4. Åh så spännande att få en härva fint garn. Det ser jag fram emot. Tack så mycket!

    SvaraRadera