måndag 16 augusti 2010

Uppvaktning

Anser egentligen att jag slutat att fylla år, men idag är det min födelsedag och den har firats i all enkelhet. Många telefonsamtal, gratulationskort och gratulationer på Facebook, som jag tackar så mycket för. På eftermiddagen kom vännen E med en fin blomma och senare kom KM:s brorsdotter I med dotter K, nyss hemkommen från Spanien. En lilja i kruka, choklad och en Triss-lott, som tyvärr inte gav någon vinst. Räksmörgås, kex med ost och tårta serverades och vi hade en trevlig födelsedag tillsammans. Min bror och svägerska var upptagna och kommer i slutet av veckan i stället.

Har börjat sticka en sjal "Traveling Woman" i Araucania-garnet. Om jag stickar enligt beskrivningen tycker jag den blir liten, så jag kommer att lägga till några rapporter av spetsmönstret innan jag gör kantspetsen. Den ska bli en födelsedagspresent så småningom.

5 kommentarer:

  1. Stort grattis och hoppas din tårta smakade gott också. Vi åt marängtårta och det är den jag alltid gör. Denna gång var det jordgubbar i den.

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Har ju varit borta en vecka och jag fyller år senare den här månaden men blev firad med tårta av min dotter medan jag var där!

    SvaraRadera
  3. Missade din födelsedag men vill skicka ett stort Grattis o kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Många grattis i efterskott och jag hoppas att du haft en skön sommar!!

    SvaraRadera