söndag 27 december 2009

Slut på julen

Så fort dagarna har gått. Vi har haft en lugn och skön julhelg i sällskap med min bror och svägerska från Stockholm. Eftersom vi bara är vuxna har vi slutat köpa julklappar till varandra. Däremot fick både Theddy och jag julklappar av E och hennes familj. Här syns han med sina paket som innehöll godis, en stor påse leversnittar och en "Christmas Cuddlies for Dogs". Han skulle ju öppna paketen själv, men fick litet hjälp till slut.



Av E fick jag en jättesöt liten skulptur, som hon hade köpt för egna pengar. Inuti kan man se en kiwi, Nya Zeelands nationalfågel, från båda sidorna, framifrån och bakifrån. Så glad jag blev för den fina julklappen. Tack snälla E!

Annandagen fick vi besök av KM:s brorsdotter I, en av sönerna F, dotter K med sin spanske pojkvän J. För J är det första gången han besöker Sverige. Han tyckte det är kallt, men i övrigt var han mycket nöjd med sin vistelse här. De ska besöka Stockholm några dagar innan de återvänder till Spanien. För mig var det trevligt att få praktisera litet spanska. Det är 53 år sedan jag bodde nästan ett år i Spanien och lärde mig spanska, men konstigt nog kan jag fortfarande göra mig förstådd.

Nästan varje dag har E väntat på att gå morgonpromenaden med Theddy och mig. Hade kameran med en morgon och tog några bilder, men tyvärr blev de inte så bra. Svårt att fota mot den vita snön, men beror nog mer på fotografen än kameran.




Litet stickning har det också blivit. Johannas julkalender blev klar och det blev en liten väska den här gången. Alltid lika spännande att se vad det blir till slut. Ett stort tack Johanna!



Har också börjat sticka vantarna som E ska få. Det blir ett par i lila toner och ett par i turkos/blått. Provvantarna var litet små, så nu har jag ritat av hennes hand och hoppas de ska passa.

4 kommentarer:

  1. Gott slut och ett Gott nytt år önskar jag dig! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig liten tjej som väntar på er varje morgon för att få gå med på morgonpromenaden. Man blir så glad för att de vill göra det. Vantarna ser ut att bli väldigt fina och de blir hon nog väldigt glad för.
    God fortsättning

    SvaraRadera
  3. Så fin väskan blev, och goa bilder på Theddy! God fortsättning:)

    SvaraRadera
  4. Önskar dig ett riktigt gott nytt stickår.

    SvaraRadera