onsdag 4 november 2009

Första snöflingorna

Idag var det vitt i luften en stund, men det blev snart blött på marken när snöflingorna landade där. Inget vidare kul väder enligt mitt tyckande, men det är bara att konstatera att vintern närmar sig. Får vänta ytterligare några veckor innan det blir dags att byta till vinterdäck, då jag ännu inte får köra bil. Som tur är blir jag skjutsad dit jag ska, vilket jag är mycket tacksam för. I hämtade mig i morse, då jag lovat delta med mina vantar på höstmarknaden på Granens aktivitetscenter. Mycket trevligt ordnat och mycket folk, som tittade och tyckte mina vantar var fina. Det är alltid trevligt att få uppskattning och några kronor blev det också att köpa nytt garn för, vilket inte känns helt fel.

Har ju känt mig fantastiskt bra efter operationen, men för ca tio dagar sedan kom ett litet bakslag, vilket inte är förvånande. Fick ont i baksidan av låret och smärtan strålade ner över knät. Kontakt med ortopeden, som inte kunde säga vad det beror på. Efter att jag börjat ta min smärtstillande medicin igen känns det litet bättre. Kanske var jag litet oförsiktig, då jag stod ute i kylan när samfälligheten hade höststädning. Jag kunde ju inte delta aktivt utan fick vara "social" och stå och prata med grannarna. I fredags kväll när KM skulle gå och lägga sig ville han inte vänta på nattjouren utan skulle klara sig själv med hjälp av rollatorn. Tyvärr gick det inte så bra utan han ramlade på golvet. Larm till nattjouren, som sedan kallade på sjukvårdsjouren. Först verkade det som om han slagit huvudet i dörrkarmen, men snart upptäckte vi att ryggen tagit den värsta smällen och nu gör väldigt ont. Eventuellt en spricka på revbenet, som kan ta tid att läka.

Vante nummer 12 är nu klar och ser ut så här. Passade också på att ta en bild av alla de 12 paren.
Mitten # 12 är ready and looks like this. Here is a picture of all the 12 pairs I have knitted this year.

I morgon är det dags för stickcafé på Vetekornet och då får vi besök av ett 10-tal damer från ett stickcafé i Skärblacka. Ska bli mycket trevligt.

6 kommentarer:

  1. Vilken otur ni har! Hoppas det ordnar sig för både dig och mannen! Du gör ialla fall superfina vantar, blir riktigt avundsjuk!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det inte är nått allvarligt med nån av er nu bara. Så ni blir pigga snart igen.
    Vilken vacker vantsamling du gjort. Visst är det kul när man får sälja och kan få pengar till nytt garn.

    SvaraRadera
  3. Så det kan gå. Inte roligt med ytterligare krämpor men det verkar ju ändå sluta med begränsade skador. Du får lov att vara lite rädd om dig. Så lätt att man överanstränger muskler, man knappt visste att man hade, när det invanda rörelsemönstret ändras lite.
    Dina vantar är helt underbara.
    Sköt om er och må gott

    SvaraRadera
  4. Vantarna är fantastiska.Jag har fått "pippi" på Lalavette-sjalen,du vet.Man blir biten av att sticka ibland.Hoppas vi ses senare.Kram./Ella.

    SvaraRadera
  5. Metta! Unbelievable. And they are all beautiful.

    SvaraRadera