torsdag 19 november 2009

Dags för julmarknad

Det har varit litet tyst här på bloggen, då jag inte känt mig riktigt i form, men jag hoppas det ska bli bättre snart. Den kommande helgen fredag - söndag är det dags för den traditionella julmarknaden i vårt församlingshem Styrstadgården. Det är alltid svårt att veta vad som kan intressera besökarna, men i år blir det givetvis mina vantar tillsammans med några par sockor, muddar och tre tygklädda pärmar som kommer att finnas på mitt bord.

I år kommer jag att dela bord med min väninna G, som bl.a. syr mycket söta grytlappar i lappteknik. Kommer på bild senare. G ska också avlösa mig några timmar varje dag, eftersom jag inte är helt återställd efter operationen. I eftermiddag ska vi åka ut för att "duka upp" vårt bord.

Under de två senaste veckorna har jag stickat ytterligare två par vantar. Har också gjort några tygklädda pärmar. Tyvärr har jag slut på både papp och hörn, så det blev inte fler just nu. Ser med förväntan fram emot den dag Panduro flyttar in i Nya Hageby Centrum.

5 kommentarer:

  1. Så fina vantar och pärmen med hundarna ser är bara för läcker! Hoppas du snart är helt återställd och fri från värk snart!

    SvaraRadera
  2. Beautiful mittens, Metta! I can't wait to cast on another pair! You've inspired me again.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina vantar du gör. Gillar verkligen din mudd, den ser så elegant ut.
    Sen pärmarna, verkar riktigt pilligt, så jag är imponerad av att du orkar och har tålamod. Så söta de blir.
    Håller tummarna att du får sälja mycket och får en riktigt rolig helg i ståndet.
    Så hoppas jag du kryar på dig snart fullt ut också.

    SvaraRadera
  4. Du var saknad på stickcafeét.Vantarna är fantastiska.Hoppas jag kan komma och besöka dig på julmarknaden.
    Kram./Ella.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar alla dina vantar. Dom är så fina. Hoppas att det går bra med tillfrisknandet också.

    SvaraRadera