lördag 17 oktober 2009

Ett fantastiskt nätverk

Här har varit litet tyst sedan jag kom hem efter operationen, mest beroende på att det har varit svårt att komma igång med bloggandet. Ska försöka med några inlägg idag. För övrigt mår jag jättebra och hoppas bara att själva läkningsprocessen ska gå litet fortare. Låret känns både stelt och stramt fortfarande, vilket gör att det är svårt att sova, då jag måste ha en kudde mellan benen när jag sover på den friska sidan. Trots det är jag mycket pigg på dagarna.

Vet att jag måste ta det lugnt men jag har tidigare alltid velat klara mig själv och haft svårt att be om hjälp. Den här gången har jag verkligen utnyttjat mitt fantastiska nätverk av släkt och vänner, som ställer upp för mig. Jag har haft besök som kommit med blommor och kaffebröd, handlat åt mig och skjutsat mig till KM, mataffären och stick-caféet i torsdags. Dessutom har Theddy tagits om hand och fått långa morgonpromenader sedan han kom hem i förra lördagen. Allt har gått så smidigt och fungerat så bra hela tiden. Nu gäller det bara att det går bra när KM kommer hem från Cedersborg på måndag. Har givetvis begärt extra hjälp av hemtjänsten och så får han åka med färdtjänsten tills jag får köra bil igen.


Blommorna jag fått som lyser upp i höstmörkret.

Det går jättebra att halvsitta och sticka i KM:s säng, som jag använder som dagbädd, vilket innebär att det har blivit ett nytt par vantar.

Avslutar med ett STORT TACK för all hjälp, besök, telefonsamtal och alla trevliga kommentarer på bloggen. Känner mig mycket priviligierad och tycker livet känns bra just nu.

4 kommentarer:

  1. Underbara vantar som vanligt, Metta!Färgkombinationen är spännande. Sköt om dig nu och god läkning.Hoppas vi ses snart.Kram/Ella.

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det går framåt för dig. Hoppas det sista reder sig snart också så du kan sova klokt igen. Visst är det skönt att det finns så många som ställer upp när man behöver det som mest. Vantarna är jättefina och jag gillar mönstret.
    sköt om dig nu

    SvaraRadera
  3. Skönt att det känns bra och så värdefullt med nätverk som fungerar när det behövs. Jättefina vantar. Så härliga färger.
    må gott

    SvaraRadera
  4. Another Pair!! How many is that?? They are gorgeous as always.

    SvaraRadera