torsdag 3 september 2009

Stockholmsresa

Fredag middag styr vi färden mot Stockholm, där vi ska tillbringa några dagar och bo i Täby hos min bror och svägerska. Den egentliga anledningen är att KM har två läkarbesök inbokade på Sophiahemmet måndag och tisdag. När jag såg att höstens första stick-café hos Marias Garn ska starta på lördagen den 5 september, fick jag sådan lust att vara med att jag bad Km att vi kunde åka till Stockholm redan på fredagen.

På söndagen ska jag först besöka min väninna U, som är sjuk sedan över ett år tillbaka och som jag inte träffat sedan förra sommaren. Det ser jag verkligen fram emot. Hon bor i Hässelby och vad passar bättre än att vara med på ett nytt stick-café som startar i Hässelby/Vällingby på söndagen. Där ska jag träffa min bloggvän Saltflingan i verkligheten, vilket ska bli mycket trevligt.

Ser verkligen fram emot min välplanerade helg och hoppas bara att höften inte krånglar för mycket när jag ska köra till Stockholm och åter.

3 kommentarer:

  1. Jag tänker (om inget oförutsett händer) vara med både på stickcafét hos Maria och i vällingby på söndag. Så antagligen ses vi! Kör försiktigt! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Så kul att du ska till Stockholm också. Jag fick just veta att min båt är inställd pga dåligt väder. Typiskt, nu får jag åka ikväll i stället.
    Kör försiktigt och ha så trevligt på stickcafé.

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en fin helg.
    Må gott

    SvaraRadera