lördag 3 januari 2009

Två väskor och en kasse

Ibland sitter jag och arbetar i mitt syrum och till jul var det några väskor som skulle bli färdiga. Bl.a. ville A-L ha två små väskor till sina barnbarnsbarn. Den blå såg hon på Hantverksjul och ville gärna ha en till. Plockade fram ett rosa tyg som jag tyckte skulle passa. Enligt vad jag hört, blev väskorna mycket uppskattade och hade fyllts med diverse små julklappar. Hade glömt att fota dem, så bilden är tagen av A-L.Ibland tar det lång tid mellan tanke och handling. Redan i våras ville B-M ha en svart kasse och jag lovade sy den. För ett tag sedan undrade hon när hon skulle få sin kasse. Fick litet dåligt samvete, så jag satte genast igång att skära remsor och sy ihop kassen och nu är den klar för överlämnande. Då det är svårt att få bra bilder inomhus, satte jag kassen på en bricka ute i snön. Hurra! Vi har faktiskt fått litet snö idag, så det är litet ljusare när man tittar ut genom fönstret.

1 kommentar:

  1. Mycket nöjd med väskan, den är jättefin använde den för första gången idag lördag, när jag var på stan. Väskan fick många beundrande blickar. Margareta du får nog mänga beställningar. Britt-Marie

    SvaraRadera