söndag 23 november 2008

Styrstadgården

Fredag, lördag och söndag har det varit Hantverksjul i vårt församlingshem. Tur med vädret har vi haft, då det varit solsken och bara någon grad kallt. Många besökande har det varit och det gör att timmarna gått fort. Trots det känner jag mig litet trött och stel i hela kroppen. Kanske är det det kommande ovädret som ger sig till känna. Vi får väl se. Trevligt har det varit att träffa alla bekanta utställare, som man bara ser denna enda gång på året. Och givetvis alla besökare, som tycker vi gör så fina saker. Flera av mina stickvänner kom också på besök och det känns extra roligt.
Det är aldrig lätt att veta vad man ska ta med sig till försäljning. Jag blandar lappteknik och stickade alster. Grytlapparna gick bra, medan sockor och vantar var inte "rätt sort". Skulle tydligen vara riktiga raggsockor och Lovikka-vantar i år. Litet "bonus"-pengar blev det trots allt att köpa litet nytt garn för så småningom.

3 kommentarer:

  1. Vilken jättefin bild Kine har på dig i sin blog! Du riktigt strålar, vacker som du är!
    Hoppas du får tid att vila nu, när du kan sakta ner på produktionen... KRAM! /Sofia

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte alls det är konstigt om det känns i kroppen efter tre dagars julmarknad.Fina saker du har,grytlapparna med änglar är ju helt bedårande.

    SvaraRadera
  3. Vädret har nog samtidigt gjort sig påminnt..jag har ont i hela kroppen.Och du som stått i flera dagar..inte alls förvånande.
    Alla har så fina saker med hög kvalite´.Kul att se dig och de andra goa´försäljarna./Kram.

    SvaraRadera