lördag 13 september 2008

Besök i centrum

Det är inte så ofta jag gör besök i Norrköping City, annat än för att gå på stick-café, men igår på eftermiddagen var KM hos frisören, så då hade jag en timme för mig själv. Hade länge planerat ett besök i kvarteret Knäppingsborg, som invigdes för drygt ett år sedan, men av olika anledningar hade det inte blivit av tidigare. Det är ett kvarter som ligger i Norrköpings gamla industrilandskap och som rustats upp och där man planerar många aktiviteter för framtiden. Här finns både ost- och fiskaffär, restaurang, café och på gården säljs bl.a. närodlade grönsaker, frukt och bär. Jag passade på att köpa både lingon och kantareller, eftersom jag har svårt att ta mig ut i skogen för att plocka själv. Kunde ha gått här länge, men tiden var begränsad, så det får bli ett nytt besök ganska snart. Bara att känna dofterna av ost, som inte ligger förpackad i plast, var härligt. Några lördagar nu på hösten är det Bondens marknad och den 27 september är här aktiviteter med anledning av Kulturnatten. Så det blir säkert tillfälle för återbesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar