söndag 20 januari 2008

Veckan som gått

Så har det gått en vecka sedan förra inlägget. Förstår inte vart tiden tar vägen. Redan den 20 januari och ingen snö för närvarande. Som tur var blev inte "stormen" så kraftig här på ostkusten. Visst märktes det att det blåste men inte alls som vid Gudrun eller Per.
Jag blev så glad häromdagen då jag tillsammans med flera andra bloggare fick utmärkelsen "You Make My Day Award". Måste erkänna att jag tycker om att göra min egen blogg och det känns så roligt att den läses och att jag får så trevliga kommentarer. Det är så många bloggar jag själv skulle vilja ge samma utmärkelse och jag kommer att göra det framöver i mina kommentarer. Tänk så många vänner jag fått genom bloggandet och så många tankar man kan utbyta och så mycket inspiration man får genom alla fina bilder som visas.

Jag lovade mig själv att jag inte skulle göra något inlägg förrän jag var färdig med min SOTS (Secret Of The Stole). Efter mycket om och men är den nu klar och ligger blockad på golvet på 2 skivor frigolit och med paraplypinnar som håller ut den (tips från Eva i Halmstad). Den blev lång ca 47 x 210 cm. Givetvis svår att fota, men jag har gjort en bild på hela sjalen och sedan delat den i tre delar. Så här blev den.

7 kommentarer:

  1. Grattis till utmärkelsen! Och grattis till en jättefin stola!

    SvaraRadera
  2. Vacker, vacker, vacker, vacker... Ahh.. Njuter av bildern en låååång stund! Klappa dig själv på axeln (fler än en gång!) och beröm dig för otroligt väl utfört arbete!
    Hälsa make och hund!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Så vacker den blev! Du är dessutom rätt person att få utmärkelsen!

    SvaraRadera
  4. Grattis!!Stolan är ljuvlig!Fantastiskt mästerverk.Hoppas vi ses snart.Sticka lugnt./Ella.

    SvaraRadera
  5. Den blev fin. Min ligger halvfärdig pga att garnet inte räcker och jag inte hittar mer. Har inget namn på det så jag kan ju inte efterlysa några nystan heller. Får välll liggaett tag så får vi se om det blir något av det. Må gott

    SvaraRadera
  6. Skoj det fungerade för dej med, sjalen blev fin.
    eva.

    SvaraRadera
  7. Så fantastisk sjalen blev! Vilket klosterarbete du utfört och med vilket tålamod! Beundransvärt. Jag har börjar flera gånger på sjalar men kommer inte så långt, tar till lite annat i stället..../Kine

    SvaraRadera