fredag 7 december 2007

Första julbordet

Idag samlades ett 70-tal av PWP:s pensionärer för att äta det traditionsenliga julbordet i företagets "nya" lunchrum. På min tid var det dataavdelningen som huserade här. Först serverades vi glögg (lättglögg givetvis) och därefter bjöds en mängd läckerheter, bla sill, lax, paté, skinka, köttbullar och Janssons. Som avslutning kaffe och pepparkaka.

Det är alltid trevligt att träffa gamla arbetskamrater, som man kanske bara ser en gång per år. Innan vi gick hem fick alla var sin lott och 17 julpaket lottades ut. Hade ingen tur i år och får glädja mig åt den trevliga julburk jag vann förra året.

Måste nu på allvar sätta igång med mina mysteriestickningar, som av olika orsaker halkat efter.

6 kommentarer:

  1. Va skönt och höra att du tar de lungt med glöggen, Eva.

    SvaraRadera
  2. Det var på dagen när jag skulle köra bil. Måste dock erkänna att jag tagit igen litet ikväll, då vi smakat på den vita starkvinsglöggen, som jag tycker om att dricka kall.

    SvaraRadera
  3. Glögg värmer gott i gråvädret!Det är så kort tid med glögg så det är lika trevligt varje år.
    Sticka lugnt.Kram/Ella.

    SvaraRadera
  4. Jag menar bara att de är lätt att man stickar fel med för mycket glögg(egen erfarenhet), ha en riktigt trevlig helg på dej, Eva.

    SvaraRadera
  5. Mm, jag håller med du; glögg är lika gott varm som kall! Det ska bli spännande att se dina färdiga spetssjalar sen! Jag ska börja om på MW, men jag vet inte när. Men av de bilder jag hittills sett på bloggar runtom, så tycker jag att den är så vacker, att jag vill ge mig på den en gång till! Jag är ju många fler erfarenheter klockare nu än förra gången... trevlig 2:a advent kära vän! KRAM, Sofia

    SvaraRadera
  6. Vi har kokat glögg i många år enligt recept från makens farmor. Stark och god. Köpesglöggen är faktiskt inte dum den heller. Glögg och mönsterstickning - nej inget vidare. Sockar möjligen som man stickar "med mönstret i ryggmärgen". Kram, Kine

    SvaraRadera