onsdag 12 december 2007

En trevlig måndag

Ibland går tiden litet för fort och man får inte tillfälle att skriva ner det man tänkt. Det började egentligen förra veckan, då jag fick syn på ett av mina UFO:s (Unfinished Objects). Jag har halvfärdiga arbeten både i lappteknik och stickning. Nu visste jag att en av mina stickvänner skulle bli mormor vilken dag som helst och jag tänkte att blir det en pojke, så skulle jag göra färdigt babytäcket till henne. Det blev en pojke och så här blev täcket, som överlämnades i måndags.










Det fina handmålade kortfatet fick jag av den nyblivna mormodern, Tack E. för den fina presenten.
Alla har så fina dörrkransar till jul, men min dörr har en egenhändigt tillverkad prydnad. Den består av några plastgrenar, två Victorianska julkottar (tygklädda styrolitägg) och en rosett.













På kvällen hade vi avslutning i lapptäcksgruppen Stjärnkviltarna med risgrynsgröt, julskinksmörgås, kaffe och saffranskaka. Det smakade jättegott.











Vi skulle också tillverka en liten tomtestjärna. Jag hade tagit med material, men när det var dags att sy, kände jag att jag inte orkade utan fick ta hem och göra tomten hemma. Så här fin ska den bli.













Nu får jag verkligen sätta fart på stickorna. Det är ju knappt två veckor kvar till julafton och visst ska det bli stickade julklappar. Dessutom har jag ju två mysteriestickningar som ska vara klara före januari, då flera nya KAL:s startar. Nu är klockan mycket och dags att gå till sängs.

3 kommentarer:

  1. Vilket fint täcke du gjort! Mamman blev säkert jätteglad. Visst är det roligt att ge bort saker man själv tillverkat? Tomtarna söta - vem ska få dessa? Undrar om du inte vill ha dem alldeles själv... Jo- 12 dagar till julafton - mycket kvar att sticka och tillverka. Kram

    SvaraRadera
  2. så söt dörrprydnad du gjort , gillar kottarna.
    Ha de gott, Eva.

    SvaraRadera
  3. Underbart vackert täcke! Önskar jag hade tålamod att pilla med sånt, men det har väl med intresse att göra antar jag. Hur firar ni jul? Vi blir hemma i Norrköping. På julafton i lugn och ro hos svärmor, sen inget mer planerat. Skönt!
    KRAM

    SvaraRadera