fredag 12 oktober 2007

Min senaste KAL

Jag skrev igår att jag gått med i ytterligare en KAL, dvs knit-a-long, som jag hittat på nätet. Den heter mysticwatersKAL och är en Yahoo-grupp. Det är en svensk-kanadensiska Anna som startat denna KAL. Enklast att hitta fram till den är via Annas blogg, som heter http://knitandknag.blogspot.com. Skulle så gärna vilja lägga in "buttons" på min blogg, men har ännu inte lärt mig hur. Den nya sjalen är en trekantssjal och temat har med vatten att göra, varför färgen på garnet denna gång är blå. Jag har beställt Gringascos merinoull/silke i klarblått från Garnhärvan.
Har precis börjat sticka på ledtråd 2 på Secret of the Stole och räknar med att lägga ut en bild snart på bloggen.

1 kommentar:

  1. Hej, va kul att se att du hakat på "vattensjalen" oxå! :) Jag känner mer för den nu, när hemliga stolan har krånglat så.. (eller ja, garnet har krånglat). M har försökt att röja upp lite så det bara ska vara att nysta, men det lär ta några timmar till. Ingen bra start.
    Ska till Stockholm imorgon, så jag funderar på att åka in till Marias Garn på söder och köpa två härvor Viva, bara för säkerhetsskull. Har inte valt garn till "Vattensjalen än", men som du säger, blått ligger ju närmast till hands här. Fast jag har ju redan tre blåa sjalar... man "borde" väl välja nåt annat kanske? Hoppas vi kan ses nåt i nästa vecka, så vi kan prata ihop oss om det här, och så du kan visa och berätta vad du tycker om "hemliga"-mönstret så här långt. Trevlig helg till hela familjen! (Vovvarna ska vara hos farmor och farfar i helgen och bli rejält bortskämda. Här hemma har det blivit strängare regler, som än så länge inte är så poppis). KRAM, Sofia

    SvaraRadera