tisdag 14 augusti 2007

Tårtkalas på Ringdansen

Först vill jag framföra ett stort tack från Nisse för alla gratulationer han fått på min blogg. Det har verkligen varit en minnesvärd 80-årsdag. Firandet är inte slut ännu och gratulationskort kommer med posten.

Idag var det dags att bjuda på tårta på Ringdansens dagcenter, där Nisse brukar vara en dag i veckan. Jag hade bakat två stycken "Chokladälskarens dröm" (dvs kladdkaka), som serverades med vispad grädde. Vädret var fint även denna eftermiddag så vi kunde sitta ute och dricka kaffet. Det verkade som alla tyckte det smakade bra och var nöjda med kalaset.
Jag har nu kommit igång med fortsättningen på MS3, ledtråd 4. Jag bestämde mig ju till slut för att göra den ursprungliga varianten, vilket innebär att jag måste sticka ytterligare ca 80 varv innan jag kan börja med vingen. Har ju kommit en hel del efter, men hoppas kunna sticka ikapp nu, när det har blivit litet lugnare efter Stockholmsresa och födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar