måndag 6 augusti 2007

Spetsstickning

Trodde att jag bestämt mig för den korta varianten av MS3, men när jag så fick se ledtråd 5 med vingen, blev jag tveksam igen. Framförallt när jag såg en bild av en MS3 färdigstickad med ledtråd 5. Det känns inte riktigt bra med den korta varianten, men man kan väl ändra sig igen.

Har i alla fall blivit heltänd på spetsstickning. Det är något helt annorlunda mot vad jag stickat tidigare, samtidigt som det kräver en hel del av utövaren. I förra veckan köpte jag Victorian Lace Today och tittar nu på de fantastiska bilderna och undrar vilken jag ska välja att sticka så småningom.


Jag har också köpt ett mönster från Pink Lemon Twist som heter Hanami. Det är Melanie, som står bakom MS3, som designat den. Två kanadensiskor har startat en Mystery Hanami KAL, som är tänkt att börja när MS3 är klar. Jag har mailat till dem att jag vill delta, men inte fått svar ännu.

Hanami, den årliga japanska traditionen att beskåda körsbärsblommorna, är en viktig social händelse.

I morgon styr vi mot Stockholm, där maken ska göra sitt årliga besök hos sin hjärtläkare på Sophiahemmet på torsdag. På onsdag har jag, utöver att jag ska träffa några av mina "gamla" klasskamrater, planerat in ett besök hos Marias Garn för att inhandla garn till Hanamin och någon mer spetssjal.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är!Har gott om tålamod.Ha det bra tills nästa gång vi stickar tillsammans.
    Kram Ella.

    SvaraRadera
  2. Så fint du stickar! Tänk om jag hade tålamod med Hanami! Vi kan väl försöka tillsammans, var anmäler man sitt intresse? Ses vi på stick-caféet onsdag? Kram Kine

    SvaraRadera