tisdag 31 juli 2007

Har bestämt mig

Nu har jag bestämt mig. Det blir den kortare varianten av MS3, dvs jag hoppar från varv 218 till 303. Det innebär att min blir ca 28 cm kortare. Kommer närmast att ha två mycket intensiva veckor med besök i Stockholm och förberedelser för makens 80-årsdag, så jag kommer inte att hinna sticka så mycket. På fredag kommer ju också ledtråd 5 och det är bättre att jag kan starta direkt med den i mån av tid för stickning.

Igår sydde jag grytlappar att förära mina stickvänner. Kerstin fick en i stället för en blomma med golfmotiv på och Sofia en med hundar på som en liten "bröllopspresent". Till Ella blev det en med får på som tack för senast. Klockan går mot midnatt och jag hoppas jag får sova i natt. Natten till tisdagen vaknade jag klockan 2.10 och var klarvaken. Låg och läste till 3.45, varefter jag äntligen somnade om. I kväll på hundpromenaden förstod jag orsaken. Det var fullmåne i natt och den var fortfarande full och lyste hånfullt mot mig. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar