söndag 22 juli 2007

Skogspromenad

Idag kände jag att jag behövde rensa huvudet och gå en promenad i skogen med Theddy. Han älskar att gå i skogen, men tyvärr blir det inte så ofta som jag skulle önska. Den här gången blev det i Ramboskogen, som ligger nära intill där vi bor. Utrustad med ryggsäck innehållande vatten till både mig och Theddy, mobiltelefon (om något händer), kamera och burkar/påsar att plocka blåbär och svamp i. Började på ett ställe, där jag tidigare hittat kantareller, men där fanns bara några blek taggsvamp, som jag plockade. Litet längre bort utmed stigen fanns så en handfull små sommarkantareller. Skulle passa bra till en svampsås, då jag tänkt göra färsbiffar till middag. Nästa anhalt blev blåbärssnåret, där Theddy parkerade sig mitt i medan jag plockade. Det blev ungefär en liter. Alltid något. Om det inte blir för mycket regn i veckan som kommer, ska vi försöka göra om promenaden snart igen. Theddy var så trött att han har legat och sovit hela kvällen.









Här är Theddy i blåbärsriset




Theddy var törstig

Igår eftermiddag var maken, hunden och jag bjudna till goda vänner på kaffe. De bor i närheten, så Nils kunde köra sin elrullstol och Theddy och jag gick bredvid. Vädret var strålande och vi kunde sitta på deras altan och hade en mycket skön eftermiddag. Vi bjöds på härlig gräddtårta med hallon från den egna trädgården, med anledning av att jag hade namnsdag (Margareta) på fredagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar