onsdag 18 juli 2007

Huset målas






Äntligen blir huset ommålat. Färgen skaffades redan förra sommaren, men eftersom jag måste ha hjälp, blev det inte gjort då. När så grannen målade om sitt hus förra veckan och hade hjälp av en ung släkting, Fredrik 15 år, undrade han om han kunde hjälpa mig också. Jag blev mycket tacksam och igår satte vi igång. Hela framsidan blev klar och nu har vi samma gröna färg som grannen, som vi delar parhuset med. Färgen heter "Strandgrön". Tidigare var vår del av huset grått, som var originalfärgen. Det blev jättefint och idag har vi tagit nästan hela baksidan och börjat med förråd/carport. Jag har varit hantlangare på taket. Jag är inte höjdrädd, utan snarare litet dumdristig. Man borde kanske tänka sig litet för i min ålder. Men allt gick bra. Här syns resultatet på framsidan av huset och Fredrik i full fart utanför förrådet.













Någon tid för stickning blir det inte just nu. Jag var ju också förvarnad om att det inte skulle bli så lätt med MS3, men jag kämpar på, envis som jag är, och ska nog bli klar så småningom.

1 kommentar:

  1. Inte visste jag att du oxå fastnat i MS3-träsket?! ;) Hoppas det går bra, jag ser med förtjusning fram emot att få se hur det går! Det lilla jag har sett på andra bloggar, så verkar det bli väääldigt vackert! Huset blir fint oxå i sin nya färg! Snällt av killen att hjälpa till! Och hörrududu, ta å va rädd om dig! Jag (med flera!) vill ha dig kvar länge till! KRAM, Sofia

    SvaraRadera