måndag 9 juli 2007

Paket

Idag kom ett paket som jag beställt från Garnhärvan. Fantastiskt snabbt levererat hem i brevlådan. Paketet innehöll boken "Smygmaskvirkning" med tillhörande virkningskrok. Provade tekniken redan på 80-talet, men det resulterade endast i en halvfärdig vante och det ska bli spännande att testa igen. En teknik jag inte provat tidigare är krokning. Ett "prova på-paket" innehållande instruktionshäften, kroknål och 2 nystan "Sunny" bomullsgarn i mörkgrått och mörkrött fanns också i mitt paket. Känns litet som julafton när man öppnar paketet.











På eftermiddagen hann jag med en tur till Gubbens, där jag, trots att himlen såg grå och olycksbådande ut, fick en trevlig stickstund med Lena, hennes svägerska och Ella. Vi klarade oss utan regn och nu får vi hoppas på litet sommar igen.

1 kommentar:

  1. Kul Metta! Jag har ju också inhandlat provpaketet med krokning och smygmaskbok. Mina färger blev samma som dina, telepati? Krokningen gick bra men jag fick hålla på en stund med smygmaskorna. Nålen kändes inte bra i handen så jag tog virknål nr 6 och det fungerade också. Håller tråden som vanligt men "vänder" virknålen från mig då jag tar tag i maskbågen. Testa! Kram Kine

    SvaraRadera