lördag 7 juli 2007

Mystery Stole 3

Ibland undrar jag om man är riktigt klok. Här har jag hela tiden sagt, att jag inte skulle vara med i Mystery Stole 3, då jag inte tidigare stickat så mycket spetsmönster och man helst skulle ha vana innan. Men ju mer jag läst om MS3 på andras bloggar, har jag känt att det var lätt att bli "smittad". Är man som jag nyfiken, kan man bara inte låta bli. Sista dagen för anmälan var igår den 6 juli. Jag läste i Melanies beskrivning om hur det hela hade börjat 2005. Hon trodde att hon kanske skulle få ihop 20 intresserade, som skulle sticka hennes mönster till Mystery Stole 1. När det hela var igång blev det över 700 deltagare och förra året hade deltagarna ökat till över 1000. När man så ser årets deltagarantal blir man förundrad. När jag anmälde mig igår eftermiddag var antalet 5921 och efter stängningen vid midnatt, hade antalet ökat till 6720. Det var tydligen inte bara jag som var ute i sista minuten. Detta är ju fantastiskt, här kommer 6720 stickintresserade världen över att sitta och sticka samma mönster och se fram emot fredagarna, då nya ledtrådar släpps. 2 ledtrådar är redan släppta, så här gäller det att sätta igång för att försöka hinna ikapp. Får dock en extra vecka, eftersom någon ny ledtråd inte släpps den 27 juli, då det är tänkt att man ska läsa den nya Harry Potterboken den veckan. Jag tror dock att jag håller mig till stickningen och läser en och annan deckare i stället. Har just avslutat Anna Janssons "Främmande fågel" och börjat på Mari Jungstedts "Den du inte ser".
Kommer att visa bilder när jag kommit igång med stickningen.

3 kommentarer:

  1. Var har du läst om MYSTERY STOLE? I vilken blogg? Verkar ju jättekul men tyvärr - jag missade det tydligen. För inte kan man anmäla sig i efterskott..
    kram Kine

    SvaraRadera
  2. Första gången läste jag om MS3 på Sannas blogg. Sedan har jag sett så många som har börjat att jag blev nyfiken. Du får komma igen till nästa sommar, då det förhoppningsvis blir en MS4.
    Kram Metta

    SvaraRadera
  3. Heeej! Åhh du har bakat! Misstänker att din vart saffranskaka vart lite fluffigare än min.. Men min va go ändå, å räckte flera dar på resan! Åhh va mysigt ni såg ut att ha det i Gubbens! *avis* Längtar hem lite så jag kan sticka med er! Stickningar lider jag dock ingen brist på i husvagnen! Halsduken är klar och ska bara virkas... Vi är i Borlänge nu å hälsar på vänner, jättemysigt! Vädret kunde ju va bättre dock.. det har regnat sen vi lämnade hemmet i princip. Men vi har ju tak över huvudet, så jag klagar inte. Husvagn är lyx! Hälsa hund å husse! Kram/Sofia

    SvaraRadera