söndag 29 juli 2007

En trevlig helg

Lördagen började som vanligt med en hundpromenad. Emma, min grannes dotterdotter som är på besök hos mormor från Nya Zeeland i några veckor, gjorde mig sällskap. Det har hon gjort nästan varje morgon. Theddy tycker så mycket om Emma och det är ömsesidigt och hon får gärna hålla i hans koppel.






















På kvällen var vi bjudna till goda vänner i Styrstad. Vi hade tur med vädret och kunde sitta hela kvällen på deras terass och Theddy kunde springa lös och ledig på deras gräsmatta och njöt i fulla drag. Elizabeth hade födelsedag och jag hade köpt en bok till henne "nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson. En bok som jag själv tycker mycket om och varmt rekommenderar. Linda Olsson är en svenska, som efter att ha bott utomlands på många platser, nu bor i Auckland på Nya Zeeland. Boken skrevs på engelska och kom först ut i Nya Zeeland och är hennes första roman. Den har blivit nominerad till flera priser och är översatt till flera språk, bl.a. svenska. På baksidan står att det är en stark och gripande roman om kärlekens kraft, om de val vi gör i livet, om hur vi hanterar sorg och förluster, men framför allt om vänskap.











Söndag förmiddag ringde min väninna Gunilla, som bor fem minuter ifrån mig, och undrade om jag hade lust att komma över på en "spontankaffe". Eftersom vi inte träffats på ett tag, tyckte jag det var trevligt och bjöds på kaffe med nybakta bullar och blåbärskakor. Vi har ett stort gemensamt intresse, dvs lappteknik, så samtalet rörde sig mest om det, men jag fick också visa min MS3, som nu har tagit fart och där jag nu är inne på ledtråd 4. Har inte bestämt ännu om jag ska förkorta den, dvs den blir ca 28 ca kortare än originalbeskrivningen. Läste på Eva i Stäkets blogg att det var litet tråkig stickning på ledtråd 4, så jag får se hur jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar