onsdag 1 januari 2014

Gott Nytt År

Visst kan det vara fint och festligt med fyrverkeri under ordnade former, men när smällandet börjar tidigt på eftermiddagen, fortsätter under dagen för att nå max mellan 23 - 01 tycker jag inte det är så kul. Speciellt när jag har två skotträdda hundar att ta hand om och som inte ens vill gå ut för att kissa utan vänder direkt på trappan. Innan det värsta smällandet satte igång fick jag en bild av de båda kompisarna Laban och Tiffany.


Men senare fick jag försöka lugna hundarna, Laban i sin fåtölj och Tiffy som darrande kröp in under min fåtölj. Så småningom kunde vi lägga oss och fick några timmars sömn. Nyårsdagen började med en mycket tidig efterlängtad morgonpromenad, då det var helt tyst och stilla och vi nog var de enda vakna. Nu hoppas jag vi slipper fler smällare den här gången.

I övrigt var det en "lugn" kväll med stickning av vantpar #2 i naturfärgat garn med mönster i vinrött
.

Inga nyårslöften men jag har förhoppningar att 2014 kommer att bli ett bra år. Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen men önskar att det kanske kan bli bättre. Har en del stickprojekt som jag vill genomföra.

Önskar alla mina läsare ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!


3 kommentarer:

  1. Gott Nytt År önskar jag dig också

    SvaraRadera
  2. Detsamma till dej Metta! Ser fram emot att få se fler av dina projekt.

    SvaraRadera
  3. Önskar dig också ett riktigt ,riktigt Gott Nytt År Mette!

    SvaraRadera