måndag 31 december 2012

Årets sista dag

Så har det blivit dags för nyårsafton 2012 - ett år som innehållit både upp- och nedgångar, men i stort sett varit ett hyggligt år. Kommer inte att avge några nyårslöften, men har förhoppningen att jag ska bli mer aktiv på nätet. Ja, hoppas kan man ju alltid - eller hur :-).


I mina gömmor hittade jag 6 gamla nyårskort, som jag köpte för flera år sedan från S:t Ragnhilds Gille i Söderköping. Konstnären är Einar Nerman (med Solstickan). Tycker att de passar bra för min nyårshälsning på bloggen. Vill tacka alla som följer min blogg, då jag vet att jag har flera läsare. Tackar också för alla  trevliga och uppmuntrande kommentarer jag fått under året.

Önskar alla läsare ett gott slut på 2012 och  
ETT GOTT NYTT ÅR 2013!     

15 kommentarer:

  1. Kortet med hästen känner jag igen! Vet att mamma fick det som nyårshälsning från någon av mina syskon som bodde/bor i södra Sverige. Men det finns inte kvar i gömmorna. Tänk så mycket som är kastat under åren som numera varit roligt att ha kvar. Men det är klart - mycket hade det blivit då - ett helt museum! ;-))

    Vi har tagit en långpromenad idag och vi blir alltid lika överaskade av tystnaden som är här i norr. Det är så skönt för öronen och det är ju en himla tur att vi är lika förtjusta i tystnaden båda två. Ja med det sagt så menar jag inte att vi inte pratar med varandra utan det är tystnaden ute .....inget bilsurr, eller "stadsbrus" utan bara skogens tystnad. Så skönt för en stressad och trött själ.

    Ha det jättefint denna nyårsafton och jag önskar dig och din man allt gott för 2013.
    kram Gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det tråkigt att man inte sparat mer, men tyvärr så går det inte. Skulle ha velat ha kvar en del saker från 50- och 60-talet, men mycket försvann nog när mina föräldrar flyttade från villan i Ängby i slutet av 60-talet.
      Så härligt det låter med långpromenad i tystnaden, Bor i utkanten av Norrköping och ibland kan jag få litet av den känslan när inte trafiken hörs.

      Ha en riktigt skön nyårsafton och ett bra 2013!

      Radera
  2. Ett Gott Nytt År till er båda!!!

    SvaraRadera
  3. Ett alldeles himla bra år önskar jag er också Metta!!
    Ha en fin nyårsaftonskväll med god mat och bubbel!!
    Kramar Marita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Marita, jag hoppas vi båda får ett himla bra 2013!
      Här är det lugnt, vi har ätit paté och tagit ett glas vin. Har faktiskt en stickning i knät, så det blir nog ett och annat varv :-)
      Önskar dig och din familj en bra nyårsaftonskväll!

      Radera
  4. Gott Nytt År till dig! Jag önskar att du får ett lugnare år nästa år! Kram!

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt År till dig! Jag önskar att du får ett lugnare år nästa år! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gudrun! Hoppas du får ett bra år 2013 och att vi får möjlighet att träffas :-)
      Kram!

      Radera
  6. Svar
    1. Tack Mona! Önskar detsamma till dig och din familj. Kram!

      Radera
  7. Gott Nytt 2013 till dig och din man.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla! Önskar detsamma till dig och din familj. Kram!

      Radera
  8. Jag önskar dig en god fortsättning på det nya året. Må det innehålla en massa trevligheter.

    SvaraRadera
  9. Gott nytt år önskar jag er.

    SvaraRadera