fredag 19 oktober 2012

Stickevent 2012 i Habo

Håller som bäst på att packa för morgondagens bilfärd till stickeventet i Habo. Marita kommer och hämtar mig kl 8. Ser verkligen fram emot att få tillbringa två dagar i stickglada vänners lag - några jag träffat tidigare, några helt nya och en del namn jag känner igen från Online Stickcafé på FB.
Nu gäller det bara att inte glömma lakan, handduk, något varmt på fötterna - men det viktigaste är ju givetvis att ha med några stickningar, som inte är alltför komplicerade och kräver mycket koncentration. Jag vet att det kommer att bli mycket prat och skratt och inte minst jättegod mat.
Har börjat på en babykofta som stickas uppifrån- och ner. Den ska sedan skickas till en mycket kär vän i Holland, som fick en dotter för en vecka sedan.
Önskar alla en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Längtar och packar. Längtar både efter att få se gamla bekanta, och träffa helt nya :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig en riktigt trevlig helg. Själv tänker jag ta en tur till syfestivalen på söndag.

    SvaraRadera
  3. Förlusta dig i garn/stickornas tecken.Det är du värd Metta. Hoppas det blir underbart. Ja naturligtvis blir det härligt.
    Hoppas vi ses snart. Kram./Ella.

    SvaraRadera