tisdag 13 december 2011

En annorlunda väckning på luciamorgonen

Strax före klockan 7 i morse väcktes jag av att det lyste starkt in i mitt sovrum. Tyvärr var det ingen lucia med sjönsång och lussekaffe som kom, utan det var en grävskopa försedd med "saftblandare" och jättestarkt sken som var placerad på gatan med ljuset riktat in mot mitt fönster. Orsaken är att vi har en läcka i fjärrvärmeledningarna på gatan precis utanför hos oss. Igår började man gräva ett stort hål och blockerade vår infart nästan hela dagen. Som tur är har man gett sig härifrån nu och satt för stora bockar så jag knappt tar mig ut, när jag ska skjutsa KM till vårdcentralen om ca 45 minuter. Bilder tagna genom fönstret, där man kan se eländet. Hoppas bara att det blir klart och igenlagt innan julen och framförallt innan snön kommer.

Önskar alla en trevlig Lucia!







7 kommentarer:

  1. Ingen trevlig syn! Hoppas det går bra att komma fram mellan alla grejer där!
    Ha en trevlig Lucia, själv ska jag till mitt barnbarn på 6-årsgruppen!

    SvaraRadera
  2. Det var det värsta! Man får väl ställa upp och hjälpa till och lyfta ut bilen i värsta fall...... håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. Menar förstår att mannarna på gatan ska hjälpa till....

    SvaraRadera
  4. Tack, det gick att backa ut bilen och vi kom iväg till vårdcentralen i tid. Just nu är det lugnt på gatan tills nästa gäng kommer för att laga läckan.

    SvaraRadera
  5. Såg inte roligt ut! Hoppas de snart r klara! Ha en fortsatt trevlig Lucia du också!

    SvaraRadera
  6. Nej, vilken osis att det skulle vara precis utanför erat.
    Hoppas de kan laga det fort så allt blir som det ska snart igen och som du säger, innan snön.

    SvaraRadera
  7. Ha, ha, ha, förlåt att jag skrattar! Du berättar så levande att jag nästan kunde se det framför mig, när du vaknade och tittade ut! Det låter ju helt galet!
    Och det borde ju faktiskt ha varit en riktig Lucia som kom och inte allt det där rabaldret utanför dörrn...
    Tur att ni i alla fall kunde trassla er förbi. Hoppas verkligen att de får fart på det där så ni slipper dem snart!
    Kramar från Marita

    SvaraRadera