fredag 20 maj 2011

Fest på stickcaféet / Stjärnhop

En av deltagarna på vårt stickcafé fyllde år i förra veckan och då uppvaktade vi henne med ett presentkort på böcker. Igår bjöd hon på fest på Vetekornet och här ses den underbara smörgåstårtan vi fick njuta av till kaffet. Vi fick sitta vid ett mycket fint dukat bord med fina koppar och servietter.





Nu börjar det hända något med min Stjärnhop och trots att det blir fler maskor på stickan går varven lättare att sticka när jag kommit så här långt. Har bestämt mig för att inte börja något nytt stort projekt förrän min Stjärnhop och Omelet-sjalen är färdigstickade. Omelet ligger på is just nu efter att jag repat upp och fortfarande har ett fel som måste åtgärdas. Däremot ska jag försöka sticka ett par tvåändsstickade vantar, som jag vill brodera på när jag gått kurs på stickeventet i augusti.

5 kommentarer:

  1. Stjärnhop kommer bli väldigt fin. Den är lite lik min Kornblomstsjal. Rolig och vilsam. Jag förstår att den är rolig att följa när den växer fram. Omelet vilar hos mig också. Jag lugnar mig till sommarlovet, men sen ska den bort. Jag vill verkligen göra färdig den och inte ge upp.

    SvaraRadera
  2. De är så fina stjärnhoparna!

    SvaraRadera
  3. Fin färgkombination.Den tar tid att göra men den är nog värd allt arbete

    SvaraRadera
  4. Hade gärna varit med på caféet men så blev det inte. Åker bil hit och dit och går inte gärna med mina dåliga knän! Få se vad som händer på måndag. Blir kanske körd till caféet då! Du ska se att stjärnhopen blir fin, skam den som ger sig!!! Kram

    SvaraRadera
  5. Väldigt fint stickcafè! Det var annat än pappersmuggar och plastskedar.

    SvaraRadera