söndag 19 september 2010

Blöt höstmarknad och jazz

Nog hade man önskat att vädret varit litet trevligare under lördagen. Så blev det inte, utan himlen var jämngrå och regnet vräkte ner. Jag ville gärna få två knivar slipade, så jag trotsade regnet och for iväg till höstmarknaden på Färgargården med mina knivar. Inte så många besökare och kanske något färre utställare än vanligt. Kallt och ruggigt och jag tyckte verkligen synd om utställarna som skulle stå där i sina stånd mellan 10-15. De hade jämt sjå med att få bort allt regn som samlades på preseningarna. Trots att jag hade ett paraply, blev jag rejält blöt. Efter en stund hittade jag Kalle, som tog hand om mina knivar. Medan jag väntade, tog jag ett varv runt området och passade på att köpa färska abborrfiléer. Så snart jag fått de jättevassa knivarna, åkte jag hem för att förbereda KM och mig för eftermiddagens aktivitet.



Som tur var hade regnet avtagit något när det var dags för att åka till Aktivitetscentret Granen, som inbjudit till en jazzkonsert med jazzevergreens. Bandet bestod av tre musiker och en sångerska och vi bjöds på fantastisk musik och sång, som inleddes och avslutades med "All of me" och däremellan en rad välkända melodier, precis i KM:s och min smak. En mycket trevlig eftermiddag.

1 kommentar:

  1. Så trist att vädret förstörde marknaden för utställarna. Tur ni inte skulle sitta ute o lyssna på jazz, för då hade det blivit väldigt trist med det där vädret.
    Jag fick en knivslip i julklapp från jobbet för några år sedan och den är jättebra, vassa knivar är ju a & o i köket.

    SvaraRadera