tisdag 27 april 2010

Uppmuntran och blommor

Har fått en till utmärkelse "Beautiful Blogger Award" (se föregående inlägg). Den här gången är det av min kära stickvän Kine. Börjar alltså med ett stort tack till henne för denna uppmuntran, som verkligen kan behövas ibland.

Häromdagen fick jag också en uppskattning, som gladde mig mycket. Min svägerska berättade att hon hört att hennas sondotter T (7 år) letade efter sina älsklingsvantar, som var de ceriseröda halvvantarna hon fått av mig. Det var ett gott betyg som jag tackar för, eftersom den lilla damen har en mycket bestämd uppfattning om vad hon tycker om.

Några bilder på blommor som just nu gläder mig både ute och inne. På min trappa står en välkomnande korg med penséer och i rabatten återkommer dessa röda, små tulpaner år efter år. I mitt fönster blommar Ödets träd för fullt efter att under vintern ha bestått av torra "pinnar" helt utan blad. Är alltid lika trevligt när de första små bladen börjar synas och sedan dröjer det inte länge förrän där är fullt med blommor.


Solen sken på promenaden i morse men det blåste en aning, så Theddys "tippöron" stod rakt upp i vinden.

3 kommentarer:

  1. Vackert ödesträd. Tulpaner i rabatten är minsann inte fy skam det heller. Måste ut i morgon och se om mina har slagit ut:

    SvaraRadera
  2. Teddy gör en Carola med fläkte n på! Så söt han är!

    SvaraRadera
  3. Så söt han är Theddy.
    Vilken fint välkomnande man får vid dig. Den korgen var så fin, har inte sett sådan förr. Vi har några gula tulpaner som tyvärr börjar försvinna mer och mer varje år, som liknar dina röda. De är lite speciella och väldans fina.
    Ödets träd påminner om nån annan blomma som jag inte kan namnet på. Kul att det blommar om så där om alla blad faller under vinterhalvåret. Tur du vet att det är så, så du inte kastat den.

    SvaraRadera