torsdag 22 april 2010

Aprilväder


Ja, tala om aprilväder! Här går man och väntar på våren och så är det den här synen jag möts av idag när jag tittar ut. Eftersom det var så blåsigt och kallt, blev det bara en kort hundpromenad. Som tur är smälter väl snön bort och det blir bara slask.
Om en timma ska jag få skjuts av en granne så att jag äntligen kan få åka och hämta bilen. Som jag sagt tidigare, betyder den väldigt mycket för att vi ska få vårt livspussel att fungera. På vägen hem från verkstan ska jag titta in på stickcaféet på Vetekornet. Eftersom KM fick åka med färdtjänsten idag och har en hemresa bokad 14.50, kan jag bara stanna en liten stund. Jag måste vara hemma och hjälpa honom in i huset. Hinner i alla fall både träffa mina stickvänner och sticka några varv.

2 kommentarer:

  1. Så hade vi i går, idag har det snöat men töat direkt. Så har det även regnat och blåst, inget trevligt alls. Vi vill ha sol.
    Hoppas det blev bra med bilen nu då.

    SvaraRadera
  2. Du har nåt att hämta på min blogg!

    SvaraRadera