söndag 29 november 2009

Redan 1:a Advent

Så fort tiden går. Tycker den bara rusar iväg och jag hinner inte med. Hann i går kväll få upp några adventsstakar och en stjärna i köket, så det lyser upp en aning i gråvädret. Några solstunder har vi haft sista veckan, men i stort sett tycker jag det känns dystert just nu.

Har varit ute en sväng och testat bilkörningen. Det gick, men känns väl inte riktigt bra ännu. Nu hade det allt varit bra att ha en bil med automatväxel. På onsdag måste jag i alla fall till bilfirman för att byta till vinterdäck. Hoppas det inte börjar snöa innan dess.

Har inte lämnat slutrapport från julmarknaden. På söndagen var det trögt, men till slut sålde jag ett par vantar. Tittade i mina papper och såg att jag de tre senaste åren har sålt för ungefär lika mycket (eller litet beroende på vad man jämför med). Det har alltså ingen betydelse om man säljer många småsaker eller om man säljer dyrare vantar. Till nästa borde jag hitta ett nytt sortiment, som jag helst är ensam om.

I veckan fick jag beställning på fyra grytlappar med änglar på. Jag har fått användning av symaskinen och inte bara stickat.

Har också hunnit sticka ett par sockor till KM. Han är iskall om fötterna på nätterna och har börjat använda sockorna jag stickade till honom förra året. Hittade litet restgarner att sticka av och nu har han fått ytterligare ett par att byta med.

2 kommentarer:

  1. Vad synd att du inte fått sälja mera, du gör så fina saker! Grytlapparna ser jättefina ut!

    SvaraRadera
  2. Helt underbara grytlappar. Borde hänga på väggen som en tavla!
    Må gott

    SvaraRadera