tisdag 9 juni 2009

Uppifrånochner kofta

Har stickat 10 cm på min kofta och efter några omstarter är jag nog på rätt väg. Stickar koftan enfärgad i ett vinrött garn och använder stickor 3,5. Som jag nämnt tidigare köpte jag en kon med garn från "fiskaffären" i Gryt och jag har ingen aning om vad det är för garn, men jag hoppas det blir bra. Gör både halskant och framkanter i mosstickning och "randar" koftan genom att sticka 8 varv slätstickning och 8 varv mosstickning. Bilden är tagen nu på kvällen i lampsken utan blixt vilken gör att den inte blev så bra.














Så kul det är att vi är så många som stickar den här koftan. Var nyss inne på Ravelry och där har Tant Koftas uppifrånochnerkofta 34 medlemmar. Hoppas snart få litet bättre bilder som jag kan lägga in där.

Ett stort tack till Tank Kofta för det enastående jobb du gör för oss och också ett stort tack till Medea som startat Ravelry-gruppen. Ser fram emot fortsättningen i morgon.

3 kommentarer:

  1. Ja så kul att så många är med! Har än inte fått ihop 10cm men det blir,stickar också på 3,5. Jag tänker randa med rätstickning! Din färg ser fin ut!

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig blogg du har! Ska bli kul att se hur din kofta blir.

    SvaraRadera
  3. Nu är vi många som är med! Din vinröda blir säkert bra, dina alster brukar bli så fina! Kul också att koft-gänget finns med på Ravelry! Kram/Kine

    SvaraRadera